Zep schreef:Ik kom nu misschien heel bot en uit de hoogte over, maar vergeet niet dat het simpelweg jouw paard niet is. Uiteindelijk heeft de eigenaresse haar paard voor haar plezier, en niet primair voor het jouwe.
Het is natuurlijk prachtig als je verhalen leest van bijvoorbeeld Laura of Margreet, die als bijrijder heel veel inspraak hebben, en op die manier haast een eigen paard hebben, maar voor de meeste mensen gaat die vlieger niet op.
Ik hoor een boel jaloezie in je verhaal. Lijkt me niet zo'n fijne basis voor een goede relatie bijrijder-eigenaar.
Helemaal mee eens Zep!
En ik besef als ik dit zo lees maar weer eens even heel goed in wat voor luxe-positie ik verkeer! (Eigenaresse verzet haar afspraken zodat ik kan lessen...)
En ik zou het als eigenaar echt niet pikken als er zo "ondankbaar" gedaan wordt. Ze laat jou toch maar mooi op haar paard rijden. Jij helpt haar ook, het komt van 2 kanten, je wordt er allebei beter van, dat is ook een goed punt, maar wil dat echt goed werken moet je toch een goede relatie met elkaar hebben en als ik dit zo lees hebben jullie die nou niet bepaald!
En als jij echt zo in staat bent om een "plus" aan een paard te rijden als je beschrijft dan zou je de paarden toch voor het uitzoeken moeten hebben...