Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CCCCorine schreef:Ik weet wel een heel goede springjuf voor je, als je wilt kan ik wel even voor je vragen of ze ook aan huis komt?
of niet? ik word als ik spring geholpen door margreet, het gaat dan ook goed! Urielle schreef:Helpt het niet als je thuis regelmatig een laag parcoursje opzet en dat regelmatig een keer pakt? Dan blijf je wat meer in het ritme, en je pony ook?

Dus wat TabeR al zegt langzaam opbouwen maar zelf begin ik er nog niet aan
monsera schreef:Probeer eerst dressuurmatig de galoppassen van je pony te tellen.Je kan een balk op de binnenhoefslag leggen en dan op 19 meter verder nog een balk.Galoppeer hier een aantal keren over heen en tel de galop sprongen hier tussen.Als dit een aantal keren goed gaat en hij steeds hetzelfde aantal passen ertussen heeft kun je ook eens proberen om er eens een pasje meer of een pasje minder tussen te maken.Als je de passen van je pony kunt tellen kun je dit in een parcours ook heel fijn gebruiken.Je weet dan precies wanneer je pony gaat springen.je hoeft je niet meer te laten overvallen.Als je pony dan een keer te ruim springt weet je dat van te voren en zal je er niet van schrikken.Als het galoperen over de balken goed gaat kun je een dubbel sprongetje neer zetten en kijken of je idd goed kunt mee tellen.
Je spring nu nog niet zo heel hoog en niet zulke hele moeilijke lijnen dat jij moet regelen wat je pony moet doen dus daar hoef je je niet druk over te maken je pony red zichzelf wel.Jij moet alleen zorgen voor een mooi aktief basis tempo.