paard moeilijk te houden met buitenrijden :S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

safierlover

paard moeilijk te houden met buitenrijden :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 11:19

wat kan ik het beste doen of wat voor bijzet gebruiken die gaat kan helpen.
want wanneer ik naar buiten ga dan gaat ze staart op het gras omhoog en dan gaat die rennen en bokken.
hebben jullie wat tips ?

marianne18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:22

zelf rijd ik met een tiederman (als ik het zo goed geschreven heb) en dat bevalt me erg goed weet niet of het wat voor jou i maar je kunt het altijd eens lenen van iemand en uitproberen ik denk dat je r zelf moet achter komen war die van jou beter op reageert.
leen desnoods een paar dingen van iemand om het uit te proberen en als er iets goed bevalt zelf aanschaffen.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:38

thiedemannteugel lijkt me ook geschikt op de proberen. heb je echt geen idee waarom je paardje dit gedrag vertoont? het best is het om dat uit te zoeken en daarmee aan de gang te gaan. een thiedemannteugel gebruik je dan als hulpmiddel.

hoe is ze in de bak met rijden?

Rinskee

Re: paard moeilijk te houden met buitenrijden :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 14:55

Misschien helpt het ook om met een ander paardje mee te gaan die iets rustiger is die dus te houden is een paard gaat er meestal niet in zijn eentje vandoor.

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:33

Misschien komt je paard niet zo vaak buiten? Word hij daarom druk.. Dat had mijn paard ook in het begin en na elke dag 5 minuutjes ofzo buiten te stappen is het veel beter gegaan

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:13

Tsja, om een bijzet te gebruiken is geen oplossing, het probleem blijft dan bestaan en verergert. Waarschijnlijk is je paard blij dat ie buiten komt, ga het gewoon vaker doen(al is het maar 5 min uitstappen, dan zijn ze vaak al moe ). Probleem oplossen door lekker veel buiten te gaan rijden dus! Dan went ie dr vanzelf aan, en wordt 'ie rustiger.

safierlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:42

thiedemannteugel lijkt me ook geschikt op de proberen. heb je echt geen idee waarom je paardje dit gedrag vertoont? het best is het om dat uit te zoeken en daarmee aan de gang te gaan. een thiedemannteugel gebruik je dan als hulpmiddel.

hoe is ze in de bak met rijden?

ik denk omdat die van de renbaan komt en denkt dat die altijd hard mag,,
maar in de bak is die gewoon onwijs rustiG.
maar het is vooral de eerste keren als ik weer ga galoperen dan gaat ze staart in de lucht en dan wilt die rennen en bokken.
maar het gaat vooral om de eerste keren weer in galop op het gras.....