bang of aanstellerij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieneke_

bang of aanstellerij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 22:53

Vaak heb ik dat ik ergens langs moet, bv een kruiwagen.. nou de eerste paar keren is t natuurlijk doodeng en begint paard helemaal te miepen..
dan de volgende paar keren loopt hij er gewoon langsaf, en daarna wil hij er weer absoluut niet langs..
allemaal met grote boog eromheen, en super gespannen..
wat is nou de beste manier om dit op te lossen? rustig aan doen of juist straffen?
en steeds maar daarvoorbij blijven rijden of eerst naar achter inde bak een tijdje blijven en daarna pas er weer langs af?

Mungbean

Re: bang of aanstellerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:58

Zelf het voorwerp totaal negeren. Boos worden werkt meestal niet. Extra aan het werk zetten helpt wel, veel overgangen zodat je de aandacht terug krijgt en je paard een beetje overvallen met oefeningen die hij niet had verwacht (toch maar linksaf terwijl hij dacht dat je rechts ging, of ineens een schijnovergang). Over het algemeen vergeten ze het voorwerp dan wel. Soms doen ze het als uitvlucht als het werk wat lastig is (eronderuit komen) dan moet je zeker gewoon doorgaan met wat je aan het doen was. Niet extra erlangs ofzo, want dan weet ie dat jij het ook heb gezien en samen wilt kijken (=samen eng).

debby_pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:32

Anders ga je op de volte, in de bak, en dan maak je die volte steeds groter totdat je weer langs dat 'enge' ding moet. Gewoon je paard bezig houden zodat ie het enge ding vergeet. Veel overgangen rijden.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:03

Hier heb ik ook vaak last van soms loopt ze tien keer langs de bak railing waar een jas aan hangt en dan ga je op de andere hand en dan is het ineens eng.
negeren werkt het beste wat ik zelf ook moeilijk vind hoor! maar meestal als ik haar ervoor straf word ze alleen maar paniekerig en dat wil je ook niet ik rijd dan meestal gewoon op een volte en er steeds dichterbij proberen te komen
succes met oefenen