Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en misschien dat het helpt als ik met dressuur hoofdstel rij (met neusriem) want ik rij nu met western hoofdstel, en dan is er geen druk op haar neus.. Bedankt voor de reacties
de heen weg zoiezo.. misschien lag het inderdaad aan het hoofdstel.. maar ze was wel veel schrikachtiger dan normaal..dat komt misschien gewoon omdat ze dan niet bezig is met het dribbelen..
dan heeft ze tijd voor andere dingen.. Ze ging ook ineens stilstaan :S wilde ze niet meer verder.. ging ze dreigen met steigeren..toen ze echt niet verder wilde ben ik eraf gegaan en toen wilde ze weer mee, en ben ik er weer op gaan zitten.. en ze is ook altijd zo bang voor 1 paal die we tegenkomen.. daar ben ik er dus ook maar van te voren af gegaan anders is ze de rest van de weg super druk. De terugweg was ze wel weer wat drukker.. veel dribbelen maar het elke keer halthouden hielp wel ! Ik moet denk gewoon wat consequenter zijn. Ze gaat ook vaak als ik halt houd draaien. maarja dat is opzich niet zo erg .. Heb voor het eerst een normale relaxe buitenrit kunnen maken