Tips voor handen en benen stil houden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Tips voor handen en benen stil houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:48

Hooi,

Ik heb hele erge moeite om me handen en benen stil te houden
Hebben jullie tips om dit te leren?

Ik weet het heel veel op oefenen en iemand erbij ehbben die erop hamert maar dat helpt niet zo heel veel

En met hakken uitdrukken kan ikw el, en ik weet het wel alleen ik vergeet het heel vaak dan staat me voet kaatsrecht

Groetjes

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:12

zorgen dat je altijd je handen bij het zadel houd, probeer daar constant aan te denken
Enne, tips voor benen stilhouden heb ik zelf ook niet echt, heb er zelf nl. ook last van.. je zou evt. een touwtje aan de singel en beugel kunnen bevestigen zodat de beugel stil hangt succes ermee

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 13:20

Dat van dat touwtje heb ik toen een keer gedaan bij Romy, was alleen niet echt een succes

Ent ja me handen bij het zadel hoduen doe ik opzich wel Alleen ik hou ze niet bepaald stil.. ze gaan wel mee.. maar gwn

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:22

Ik kan mn benen ook niet stil houden, ik blijf dit topic even volgen

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:25

volgens mij zijn er daar niet echt tips voor.. ik zou het iig ook niet weten.. je moet het veel oefenen en vaak proberen maar mijn benen kan ik ook niet stilhouden

merit_

Re: Tips voor handen en benen stil houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:16

Zonder beugels rijden!!! Als je helemaal aan je houding wilt werken, kun je ook zonder zadel rijden. En van die handen das gewoon een kwestie van aanwenning... dat zul je waarschijnlijk al gedaan hebben, maar tis de enige manier. Geldt eigenlijk ook een beetje voor je benen, maar zonder beugels rijden, moet je zeker proberen! Succes ermee.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:52

oke bedankt ga ik eens proberen, kan ik meteen goed oefenen voor het doorzitten

had het trouwens ook al tegen m'n lesgeefster gezegt, die gaf deze tip ook al en doet het natuurlijk extra veel in de les

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:06

Ik heb heel vaak zonder zadel gereden, en rijd nog steeds heel vaak zonder zadel, spring ook zonder zadel.. maar bij mij helpt het niks! Wel hou ik me benen goed aan de pony en steek ze steeds minder snel af, maar echt stil houden lukt niet hoor.. en daar helpt zonder beugels en zonder zadel bij mij ook niet mee..

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:44

_Marinke_ schreef:
Ik heb heel vaak zonder zadel gereden, en rijd nog steeds heel vaak zonder zadel, spring ook zonder zadel.. maar bij mij helpt het niks! Wel hou ik me benen goed aan de pony en steek ze steeds minder snel af, maar echt stil houden lukt niet hoor.. en daar helpt zonder beugels en zonder zadel bij mij ook niet mee..

Kijk maar eens naar Anky, die heeft dr benen ook niet perfect stil. Liggen je benen écht niet stil of verbeeld je het je maar? Je gaat gewoon automatisch mee met de beweging van het paard. Maar goed wat tips: tja die zijn al veel genoemd, zonder beugels rijden, je hakken goed uitdrukken, en probeer je kuiten aangesloten te houden. En het beste is oefenen oefenen oefenen.
Succes!

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:07

Ja zonder zadel rijden is idd een goed idee!
Als je veel zonder zadelt rijdt, vergroot je de
kracht in je benen, en je hebt geen beugel waar
je been in hangt, dus je moet ze wel om je paard
klemmen.

Zonder zadel is denk ik makkelijker dan zonder beugels.
Maar als je zonder beugels rijd, probeer dan toch
te gaan lichtrijden, dan oefen je pas echt kracht uit.

Goede oefeningen!

mmmarieke

Re: Tips voor handen en benen stil houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:02

je kan idd makkelijk een riempje aan je zadel vast maken.. en ook kan je de zweep over je handen heen legen.. je duim er over heen en dan maar zorgen dat het uitweinde van de zweep stil blijft!