Ik weet dat er veel topics zijn over aan de teugels enz. Sorry om er nog eens een nieuwe te starten

Maar ik was toch eens benieuwd hoe het met jullie paarden zit!
Nu ik kan mijn paard nageeflijk rijden maar het duurt altijd zo lang. Mijn lesgeefster zegt dat het met de tijd sneller zal komen maar ik zie nog altijd geen verschil.
Als ik mijn paard aan het werk zet, wil ie eerst het werken omkomen (gewoon het feit van de teugels korter te nemen, begint ie al te prullen). Dan na zo een 30 minuten werk, beslist hij ineens om netjes te lopen, wordt hij mooi nageeflijk en is ie super om te rijden!
Als ik vergelijk met andere paarden in de manège, zie ik de ruiters de teugels oppakken en nog geen 5 minuten erna lopen die paarden al netjes.
Nou, hoe zit dat met jullie paarden? Is het normaal dat mijn monstertje er zo lang over doet?
), en sinds enkele weken weer opgepakt.
waar let jij op als je die anderen ziet rijden die na 5 minuten hun paard al mooi hebben.Op hun hoofd/hals is die dan mooi gebogen?Maar zetten die paarden de achterbenen mooi onder hun lijf en geven die wel echt na zijn ze ontspannen en laten ze los in de kaak?