Nogmaals dank voor jullie reacties.
freestylen annex emiel voest of monty roberts behoort al vanaf dat ik haar heb nu (6 jaar) al tot ons program inverband ook met haar dominantie probleem. (ze is nu 8). Het is een echte dame met een hoofd erop waar je u tegen zegt, en als je haar ziet lopen weet ze heel goed waar plaats is bij mij.
Maar omdat ik het heel erg onprettig vindt om elke keer een paard te rijden waar bloed uit de mond komt is gewoon absoluut niet leuk. vandaar gisteren maar een telefoontje gepleegd met de DA, en hij kwam met een oplossing die misschien wel werkt. Het is zo dat wij een aantal jaren geleden een sloot avontuur hebben beleeft en om haar leven te redden heb ik met al mijn kracht haar hoofd boven water moeten houden, daarbij is haar tong aardig in de verdrukking gekomen. Na die tijd heb ik een hele tijd met een bit gereden met een hoge en wijde tongboog zodat haar dikke tong meer vrijheid/ruimte had. Advies van de DA was heb jij dat bit nog steeds zo ja hang dat er dan weer in en kijk dan wat ze doet.
Dit gedaan en niet te geloven gisterenavond geen bloed en de wondjes die ze heeft niet opnieuw opengemaakt. vandaag op goede hoop dat het weer goed gaat. Als dat zo is hebben we eindelijk na weken een oplossing. dan blijft alleen de vraag waarom nog over. (ps ik rij/reed haar op een dubbel gebroken watertrens)
Met andere woorden hebben je nog goede gedachten stromen hierover elke sugestie is welkom. en nog bedankt voor die hier bovenstaande reacties