tong problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

reentje91

tong problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:59

Mijn pony gaat bij het rijden altijd heel raar met zijn tong doen. Helemaal uit zijn mond en dan een beetje zwaaien enz . Is dit slecht en zo ja kun je er iets tegen doen?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:44

het is niet erg, het staat alleen wat raar, je kan gebruik maken van een tonglepel? moet je maar even op divoza.nl kijken bij bitten kost niet veel.

shaolanneke

Re: tong problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:42

met de tong eruit lopen is vaak een rijtechnisch probleem! Het paard loopt niet juist in de aanleuning.

Ik zou zeggen, terug naar de basis! paard rechtrichten, door zijn/haar lijf laten lopen, op 2 teugels, correct aan het been enz enz.

Wat zegt je intructrice ervan?

Met een bit ga je alleen de gevolgen tegen, je moet kijken waarom je pony het doet en de oorzaak opzoeken en aanpakken.

Annemeik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:51

Hoi, die van mij deed dat ook altijd. Inderdaad terug naar de basis, het is een aanleuningsprobleem

Eerst goed aan het been krijgen, overgangen rijden, zo simpel mogelijk. Het heeft mij wel een jaar gekost, maar het is nu al een stuk minder.

Met een bit red je het idd niet, het paard moet eerst het bit accepteren en er aanleuning op nemen.

karlijnd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:12

nou alles is al gezegd. tong uit de mond betekend verzet.