Ontspannings oefeningen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarRic

Ontspannings oefeningen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 08:56

Hallo allemaal,

Ik heb mijn paard nu bijna anderhalve week, en (bijna) alles gaat goed.
Alleen tijdens het rijden is hij soms nog wel gespannen (heel begrijpelijk omdat hij hier nog nieuw is) maar ik zou hem graag wat meer laten ontspannen.
Zelf zit ik ook ontspannen en ik probeer nu met mijn binnenhand dichtbij zijn manen te 'aaien', tijdens het rijden, dit werkt wel want na een paar keer is hij redelijk ontspannen.
Maar ik zou graag nog andere ontspanningsoefeningen met hem doen.
Weet iemand er een paar?

Bedankt,
Groetjes Petrarca

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:18

veel tegen hem praten: Goedzoo, braaaafff... laten weten dat jij hem geweldig vind..

veel halsstrekken en misschien af en toe naar buiten?? afwisseling...

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:19

Beginnen met veel losse teugel, lekker rustig aan doen. Verder idd veel belonen. Ik zou, als ie echt gespannen is, gewoon eerst blijven stappen of eventueel heel rustig draven zonder teveel spanning tot je voelt dat ie tot rust komt. Ik rij zelf een arabiertje, en die heeft dat ook echt nodig gehad. Nu we wat meer aan elkaar gewend zijn ontspant ie inderdaad een stuk meer.

kus
anke

ps veel succes

MarRic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:14

Oke bedankt voor jullie tips,
@ Casca, we hebben al 1 buitenrit gemaakt (wat overigens erg goed ging) maar ik denk dat juist dat, weer een nieuwe omgeving, spanning opwekt..
Is het daarom niet handig om in de bak te blijven of is buitenrit toch wel goed?

@miss_piggy, bedankt, je hebt gelijk.. we moeten ook gewoon aan elkaar wennen. (hij doet trouwens alles erg braaf, maar ik heb niet het gevoel dat hij ontspannen is)

Bedankt allebei!
Groetjes Petrarca

Saskiaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:06

Inderdaad wat Casca zegt. Aan hem laten merken dat jij hem echt helemaal geweldig vindt. Dat advies heb ik bij mijn laatste privé les ook gehad en het werkt echt wonderbaarlijk. Hij wordt er helemaal vrolijk van.

MarRic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:08

Bedankt voor je reactie Saskiaatje,

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:14

je krijgt hem ook een beetje "los" door veel overgangen te rijden, veel belonen als hij wat goed doet maar dat doet iedereen denk k wel
voltes blijven rijden en zorgen dat hij de aandacht aan jou heeft en niet aan andere dingen zoals langsfietsende dingen ofzo daarom veel bezig houden "volte's en overgangen" hoop dat je er wat aan hebt. veel succes nog en mijn paard loopt soms ook gespannen hem hem morgen 1 jaar komt omdat er zoveel gebeurd is en van 3 stallen veranderd dis was het advies aan mij ook en het gaat stukken beter..

MarRic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:30

Bedankt Floris, volgens mij is dat echt nuttig advies en ik ga het zeker uitproberen.

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:51

en heeft het al wat werking??
bij mij gaat het gelukkig steeds beter ik rijd op dit moment veel 10m volte's en overgangen snel achter elkaar hij word er erg rustig onder..

MarRic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:59

Hey,

Ja, al jullie oefeningen bij elkaar werpen echt hun vruchten af!
Hij is steeds meer ontspannen..

Groetjes Petrarca

tollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:56

ik krijg vanmiddag mijn paard. Hij is heel heet en verkeerd bereden, gevoerd etc. Het gevolg is dat hij nu alleen maar door de bak wil rezen. Dus ik neem jullie tips over ontspannen over!

MarRic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:56

tollie schreef:
ik krijg vanmiddag mijn paard. Hij is heel heet en verkeerd bereden, gevoerd etc. Het gevolg is dat hij nu alleen maar door de bak wil rezen. Dus ik neem jullie tips over ontspannen over!

Oke succes,!
Ik hoop dat ze voor jou ook werken!

groetjes Petrarca