Mijn verzorgpony snapt de term doordraven - middendraf niet helemaal.. Als ik gewoon drijf springt hij aan in galop.. Vervolgens neem ik hem terug en drijf ik opnieuw, dan draaft hij een klein stukje maar springt alsnog aan.. Ik heb aan mn instructrice (ik heb geen les met hem, maar wel gewoon op een manege) gevraagd wat ik dan moest doen.. Ze zei dat als ie na 1x terugnemen weer aanspringt ik em moest laten doorgaloperen totdattie zo moe is dat ie zoiets heeft van ik draaf liever door anders moet ik weer zo hard galoperen.. Dat klinkt allemaal wel leuk en aardig, maar het fut heb ik niet om hem zolang te laten galoperen, zegmaar.. En ik vraag me ook af of die theorie wel goed is..
Verder gaat hij uitzichzelf af en toe nageven, en zodra hij nageeft gaat hij langzamer lopen.. Ik weet dat hij eerst voorwaarts moet zijn voordat ik aan het nageven mag werken, maar als ie uit zichzelf gaat nageven en hij gaat daardoor zo langzaam lopen en niet meer op mijn been reageren.. Kan ik zn kop toch niet omhoog trekken zegmaar..
Tips gevraagd dus!
Edit; zie voor topic @ work, onderschrift.
Laatst bijgewerkt door Naimz op 17-04-06 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt