(ben ik weer) tips gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

(ben ik weer) tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 14:54

hoihoi

gister had ik wedstrijd maar het was een beetje drama haha,

mn pony was al niet helemaal zo als ze altijd is, hengstig en al een paar dagen snotterig, maar omdat ze geen verhoging had dacht ik nou we proberen het wel..

ik was om deze redenen al wat gespannener maar met losrijden ging het best oke, dat was binnen,
buiten waren de proeven..

nou daar was ze al erg kijkerig en niet echt op ontspanning te krijgen, ik weet niet wat we beiden hadden maar het liep niet lekker...
mijn galop ging in beide proeven bagger, 3 van de 4 x verkeerd!
en in middendraf schoot ze in galop, dat soort fouten alleen mijn laatste galop ging oke en mijn middendraf toen ook.
ik weet dat ik haar veel te vast hield maar ik kon er niks aan doen de spanning wilde niet uit mij en dus natuurlijk ook niet uit bonny...
ik had nog redelijke punten 173 en 178, winst was absoluut niet verdiend!

hebben jullie nog tips voor mij?? thuis gaat het allemaal lekkerder de laatste tijd en nu dit, natuurlijk kan het gebeuren dat weet ik!
in juni heb ik me ingeschreven voor de L maar daar ben ik nu nog niet mee bezig

xxx

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:40

Thuis goed op de ontspanning rijden en op het commentaar van de jury oefenen. Vooral voorwaart neerwaarts rijden! Succes!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 15:44

dondahsteen schreef:
Thuis goed op de ontspanning rijden en op het commentaar van de jury oefenen. Vooral voorwaart neerwaarts rijden! Succes!

ja ik moet me niet te druk gaan maken en veel relaxter gaan zitten dat weet ik maar waarom lukt het me met wedstrijd dan niet?

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:47

Om dat je dan zo gespannen ben waarschijnlijk Denk gewoon om wedstrijd dat je gewoon rustig blijft lekker ontspannen (voorwaarts neerwaarts) rijden met inrijden en gewoon lekker relaxt en tuurlijk als je de ring in gaat zal je wel wat zenuwen hebben maar het zal wel schelen als je rustiger heb ingereden..

Vergeet niet dat paarden/pony's heel gevoelig zijn op jouw! Dus als jij zit te stressen dan zal je pony er echt niet beter van lopen! Dus: ontspan!!!!!!!!!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 15:53

je hebt helemaal gelijk dat weet ik, heb mezelf al voorgenomen (hoop dat t lukt) om gewoon met niks in mijn hoofd mijn proeven te rijden, en wat meer teugel te geven omdat ik ze in de proef graag van spanning korter wil pakken, heel relaxed blijf en rustig praat tegen mn pony als ze gespannen is, want zoals het gister ging waren we samen een bommetje....

ik bedoel ik hoef me niet druk te maken want we gaan in juni naar de L dus ik hoef mijn punten niet te halen en kan gewoon ervaring opdoen.

bedankt voor je reactie!

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:57

Tuurlijk lukt het! En de ervaring opdoen is ook heel goed! Komt helemaal goed! Goed oefenen thuis voor de L

Succes

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 13:06

hey

vandaag ging het oefenen stukke beter ik kreeg hulp (miranda21 bedankt )

en heb vooral op ontspanning gereden en daarbij ook lekker voorwaarts vanuit daar een middendrafje, middenstap gereden.
ik moet meer op mijn handen letten dat ik haar niet belet, maar met het juist oefenen moet het vast goed komen!

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:28

Super! Zo hoor ik het graag!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:03

dondahsteen schreef:
Super! Zo hoor ik het graag!

dankje ik hoop dat ik zaterdag net zo kan rijden..

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:23

Ben benieuwd!