Hej ik heb een probleem met de pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsielovie

Hej ik heb een probleem met de pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 11:25

hallo,

Ik rij dan op een pony de zijn balans kwijt is. Ze heeft heel M dressuur gelopen maar daarna 2 jaar stilgestaan. en nu is ze helemaal niet in balans wat moet ik er tegen doen.

kussie

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:27

alles weer rustig opbouwen .. niet te veel aan het 'aan de teugel ' denken, goed voorwaarts houden en niet te moeilijke dingen doen, rijd voorzichtig voltes in stap, gaat dat goed in draf. heeft ze stap en draf onder controle. Ga werken naar de galop Trouwens, als ze zelf nageeflijk rijd maakt dat verder niets uit. Doe alsof het een jong paard die net beleerd is

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:28

Idd wat Jennietje zegt, veel rechte lijnen rijden, niet te veel voltetjes

miss_penny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:19

Wat bedoel je precies met "niet in balans"? Ik denk dat je de training gewoon rustig moet opbouwen en dat het dan vanzelf beter wordt.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:22

RUI --> RT-P

S_a_n_n_e

Re: Hej ik heb een probleem met de pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:13

veel tweedehoefslag en zelf naar een punt blijven kijken en netjes corrigeren met je been.

susie_anne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:29

Niet op de hoefslag blijven plakken idd.. Zo gaan ze weer op hun eigen benen leren lopen, omdat ze zo geen steun kunnen vinden aan de bakrand. Netjes beide benen er aan houden zodat je haar daarmee kan sturen.

Anne_Loes

Re: Hej ik heb een probleem met de pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 06:42

Heey..

Je kan proberen om veel op de 2e hoefslag te rijden, veel rechte lijnen, maar ook heel veel slangevoltes/volte & andere figuren, ook schouderbinnenwaarts kan helpen..
Suc6!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:33

Gewoon opnieuw de training oppakken. Niet direct weer de M-oefeningen tot in de puntjes uit willen voeren maar weer even terug.

Eerst weer even een paar maanden trainen om spieren weer op te bouwen, het paard weer lekker gymnasticerend trainen. Goed voor zijn spieren en zo ben je weer even goed bezig de basis (actie= reactie) te leggen. Vervolgens pas de moeilijkere oefeningen weer in je training gebruiken, als de spieren weer wat sterker zijn en je paard de basishulpen weer prima onder de knie heeft betreft reactie..