Hoe leer je je paard Uitgestrekte draf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Hoe leer je je paard Uitgestrekte draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:16

HaJ,

Ik ben al een poos met mijn paard aan het trainen en zou nu eigelijk wel naar de uitgestrekte draf willen werken

Maar nu weet ik niet percies hoe ik dat ga aanpakken. Wat zijn goede oefeningen ter voorberijding enz. Welke hulpen moet ik geven?

Mijn paard is hier wel aan toe, het is niet zo dat het een groen paardje is dat ik ineens heel mooi wil laten lopen

Noraly

P.S ik heb geen idee of dit hier goed staat :S

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:18

Wat iig belangrijk is is dat het paard een sterke achterhand heeft zodat hij vanuit daar kan dragen. Verder heb ik weinig slims te zeggen

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:29

Ok,
Ik denk wel dat hij dat heeft, hij heeft vroeger westrn gereden, en daarvoor heb je toch wel sterke achterhand nodig;)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:38

Je bouwt je middendraf steeds verder uit, op dezelfde manier als je de middendraf hebt aangeleerd: korte stukjes laten strekken en dat uitbouwen. En niet alleen het vertrekken is belangrijk maar ook het terugkomen natuurlijk

BasiNami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:48

Een goede oefening is volgens mij ook balkjes draven, deze kun je net iets verder uit elkaar leggen als normaal en zo moet je paard meer strekken.

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:53

Dat heb ik al geprobeerd maar die van mij die gaat er in een soort van Passage overheen :S

RhealLover

Re: Hoe leer je je paard Uitgestrekte draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:07

ik zou zeggen neem lessen daar kan je een hoop van leren

En zorg ervoor dat je paard goed aan het been loopt en zijn achterhand netjes onder het lichaam plaats. Vele westernpaarden hebben daar namelijk wat meer moeite mee, had mijn arabier ook maar die is nou netjes omgeschoold en loopt zeer mooi alles wat ik hem vraag.

Zolang jij een goede zit hebt en je paard mooi aan het been loopt is het niet moeilijk om hem de uitgestrekte draf te vragen.

groetjes

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:57

Sisco4life schreef:
Dat heb ik al geprobeerd maar die van mij die gaat er in een soort van Passage overheen :S

Dat is geen :S dat is juist goed! Dat betekend dat hij wel sterk is, van daaruit kan uitbereiden door de balkjes verder leggen en dan moet hij wel ruimer lopen!
En wat Urriele al zegt, eerst moet de middendraf goed zijn, vandaar uit steeds meer vragen!

Succes ermee!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:58

Ik heb het idee dat een instructrice je dat het beste kan leren.

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 23:39

Ik denk ook dat je dit het best met een instr. kunt gaan oefenen. Die kan zien of jij bijvoorbeeld je paard toch iets in de weg zit waardoor hij niet kan strekken. Of misschien dat je paard toch nog iets te slap in de achterhand is. Kortom, die kan zien wat er fout gaat en weet hoe je het op moet lossen. Misschien is je paard er wel aan toe, maar jij nog niet. (dat kan ik natuurlijk niet weten, want ik weet immers niet hoe jij op je paard zit en dergelijke, maar het zou zomaar kunnen)
Heel veel succes ermee.

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 15:35

Okay, Allemaal bedankt voor de reacties en tips.

Maar als ik hem middendraf laat doen, moet ik hem dan niet iets meer inhouden ofzo? Dat hij dan zijn benen nog hoger moet doen?

Bonechi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:42

Je kan hem meer naar je hand toerijden. Dus niet alleen inhouden maar vooral veel ondersteuning van je been, zonder dat je voor veel toegeeft. Let op dat je paard wel de ruimte heeft om te strekken.

Ik denk ook dat instructie je verder op weg kan helpen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 00:31

Door je paard goed voorwaarts / neerwaarts te laten lopen, met de juiste aanleuning en een recht paard, een paard wat (scheef) is zal nooit zijn gangen goed kunnen tonen.

rij hem twee passen op je zit trug en duw hem als ware drie passen vooruit en sluit hem op met je buitenteugel en je binnenbeen zodat die zich kan "veruimen" Zo bouw je het steeds meer uit, zorg wel dat je zelf in het juiste evenwicht blijft zitten en in de juiste balans! Anders belemmer je de verkeerde spieren van het paard en breng je hem zelf uit zijn balans.