bokt voor galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

bokt voor galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 13:05

Hallo ik heb een probleempje omdat ik nooit een bak heb gehad reed ik buiten, galop kon buiten niet vanwege de verharde weg. Ik heb nu wel een bak en wil graag de galop gaan proberen, maar mijn verzorgster zij hij bokt eerst en dan gaat hij in galop. Ik blijf altijd heel goed zitten maar ik zit met mijn rug, bij een flinke bok krijg je een flinke klap. Ik heb gisteren echt super gereden hij is altijd heel braaf maar het is alleen die bok voor de galop. Iemand een tip hoe ik hem het snelst zonder bokken de galop kan bijbrengen?

fjordnina

Re: bokt voor galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:09

Waarschijnlijk is hij gewoon blij dat hij mag galloperen. Die van mij doet het ook, niet gemeen ofzo maar gewoon een vreugdebokje. echt veel is hier volgens mij niet aan te doen, goed voorwaarts blijven rijden en misschien wat vaker gaan galloperen nu je een bak hebt zodat het gewoon gaat worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 13:13

Hij is het inderdaad niet gewend daar zal het wel aan liggen.

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:14

De bijne bokt ook maar dat is gewoon omdat hij me probeert Komt wel goed denk ik als je nog vragen hebt pb me dan maar

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:23

bij mij heeft hij nooit gebokt als ik wou galopperen hoor .

anders moet je hem eerst even longeren en hem laten galopperen aan de longe, en dan erop gaan, dan is hij waarschijnlijk wel wat rustiger

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:40

Misschien vindt hij het gewoon heel moeilijk om aan te galopperen. Dan zou hij hierin toch echt sterker moeten gaan worden. Heel veel overgangen rijden, niet alleen van en naar galop, maar ook de andere overgangen zijn heel goed om hem sterker te maken.

Diddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:23

Ons paard doet dat als hij nog niet losgereden is en je gaat dus te vroeg galopperen.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 11:35

thanks ik ga het eens goed proberen, hij wil wel dus daar ligt het niet aan.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 16:01

Ik heb gegalopeerd en het gaat steeds beter dus das wel fijn.

beautylin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:31

Komt wel goed denk ik. Ze is denk ik blij dat ze eindelijk mag galloperen!! Ik had een pony beauty maar die is nu verkocht. De nieuwe eigenaar heet Joyce. Ze vertelde laatst tegen mij dat beauty voortaan bokt als hij in galop moet. Maar beauty mag gewoon rennen in de wei, en gallopeerd gewoon met de les. Maar zij heeft misschien wel een ander probleem. Zij moet strenger worden. Ze spoort te zacht aan. Toen ik erop ging zitten en ging galloperen (want ik mag er soms nog op rijden) Spoorde ik haar eens flink aan. En toen deed ze het niet meer. Ik weet niet of je hier iets mee kan want misschien werkt het bij jou niet.

cracker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:36

Zorgen dat hij goed los is, niet te veel stelling aannemen en ontspannen blijven zitten met doorzitten voor de galop.

Mijn verzorgpony heeft het ook een hele poos gedaan, tot vervelends aan toe ( met nu af en toe nog een vreugdebokje ) maar als hij goed los is bijna niet meer