Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.. en dan komt het vanzelf wel goed! 

Anne_GTI schreef:Niet met balkjes gaan klooien! dan leer je ze juist naspringen.
Toevallig kwam deze vraag gisteren bij de clinic van Hans Peter Minderhoud ook. Hij leerde ze van uit een keertwending. In het terugrijden naar de hoefslag al duidelijk de achterhand richting omheining zetten, rechtermaken in het lijf en de wissel springen bij aankomst op de hoefslag. Je maakt dan deels gebruik van de omheining doordat je paard niet weg kan die kant op.

Sydney2005 schreef:Anne_GTI schreef:Niet met balkjes gaan klooien! dan leer je ze juist naspringen.
Toevallig kwam deze vraag gisteren bij de clinic van Hans Peter Minderhoud ook. Hij leerde ze van uit een keertwending. In het terugrijden naar de hoefslag al duidelijk de achterhand richting omheining zetten, rechtermaken in het lijf en de wissel springen bij aankomst op de hoefslag. Je maakt dan deels gebruik van de omheining doordat je paard niet weg kan die kant op.
Links of rechts omkeert bedoel je denk ik?? Keertwending doe je in stap...
Was er met de kop niet helemaal bij denk ik. Anne_GTI schreef:
je hebt gelijkWas er met de kop niet helemaal bij denk ik.

renskek schreef:Waarom zou je het niet met balkjes aanleren? Dat is toch een hele relaxte manier? De hulp is dan ook makkelijker te geven.