Mijn pony wil telkens maar achter anderen aan lopen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lentjj

Mijn pony wil telkens maar achter anderen aan lopen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 11:36

Nja zoals ik het al zei.. Ik heb sinds kort samen met mijn zusje een pony gehuurd ze is 5 jaar en heeft altijd op de manege zelf meegereden.. ze loopt heel erg achter andere paarden aan (omdat ze natuurlijk gewend is om in de les te lopen) Als er andere paarden mee rijden in de bak wil ze er telkens achteraan lopen en word figuren rijden ook erg lastig, omdat ze steeds met haar hoofd naar het andere paard in de bak wil kijken. Ik vind dit erg vervelend en zelf rijd ik nog niet zo heel erg lang dus misschien tips? Het is voor de rest echt een knuffelbeer en ze heeft nog nooit iemand kwaad gedaan maar het is niet erg leuk dat ze telkens maar achter iedereen aanloopt. (het maakt niet uit wat ze loopt ook achter me zusje aan en andere mensen in de bak)

hooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:04

ik ken het ja, vervelend hè! Ik denk dat het handig is om de pony bezig te houden. Veel overgangen kort na elkaar, ook in figuren. Dus bijvoorbeeld op een grote volte steeds overgangen stap-draf-galop maken en daarna een slangenvolte met overgangen halt-stap-draf en andersom. Gewoon zodat ze geen tijd heeft om aan die andere pony's te denken. En consequent zijn zonder dat je hard gaat inwerken met je handen. Rechtdoor lopen is rechtdoor lopen, en pas afwenden als jij dat wilt! Maar ja, da's heel moeilijk (vond ik tenminste). Succes ermee! En vergeet niet haar ook te belonen als ze wél iets goed doet. Gewoon met je stem, even een aai over dr hals, zoiets.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:25

Probeer iets actiever te gaan rijden, zorg dus dat je pony ook zijn aandacht ij jouw en de oefeningen moet houden. Veel overgangen dus, maar ook verschrikkelijk veel figuren. Voel je dat je paard naar rechts wil naar een ander paard, ga dan naar links..

Probeer ook tijdes het instappen al zoveel figuren te maken, ook dan direct al van de hoefslag af enzo.

Eerst 7 rondjes over de hoefslag tijdens instappen of naast/achter een ander paard is nu echt even taboe..

En op zijn tijd jouw wil om de andere kant op te gaan kracht bij zetten met ee zweepje kan ook geen kwaad.

Succes!

forgood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:08

Bienotje schreef:
Probeer iets actiever te gaan rijden, zorg dus dat je pony ook zijn aandacht ij jouw en de oefeningen moet houden. Veel overgangen dus, maar ook verschrikkelijk veel figuren. Voel je dat je paard naar rechts wil naar een ander paard, ga dan naar links..

Probeer ook tijdes het instappen al zoveel figuren te maken, ook dan direct al van de hoefslag af enzo.

Eerst 7 rondjes over de hoefslag tijdens instappen of naast/achter een ander paard is nu echt even taboe..

En op zijn tijd jouw wil om de andere kant op te gaan kracht bij zetten met ee zweepje kan ook geen kwaad.

Succes!

Helemaal mee eens.

En probeer bij het uitstappen ook niet per ongeluk achter iemand anders aan te stappen. Gewoon lekker alleen.

Als je dit allemaal even volhoud dan snapt ze op een gegeven moment zelf wel dat ze niet meer achter anderen aan moet lopen.

Succes

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:03

Ok heel erg bedankt allemaal ben weekend weg geweest dus kon ffies niet antwoorden..
Ik was zelf ook al veel met overgangen bezig enzevoort en het gaat ook steeds beter en in ieder geval bedankt voor jullie tips !!