Wakker houden tijdens wedstrijd, TIPS gevraagd !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MLOTTxRAVEL

Wakker houden tijdens wedstrijd, TIPS gevraagd !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 19:49

Als ik thuis in de bak rijd is mijn pony altijd goed voorwaarts. Zodra ik op wedstrijd kom en ik begin haar los te rijden is ze niet vooruit te branden. Ik rijd met sporen, maar tijdens een wedstrijd reageert ze gewoon nergens op. Ik durf haar ook niet even heel hard vooruit te slaan. Wat valt hier aan te doen?

paardenbloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:14

Dat probleem heb ik nou ook altijd. Hij is vaak super lui. Misschien helpt het als je de laastste dag voor de wedstrijd zonder sporen rijd want dan reageert hij de volgende keer weer beter op je been bij de wedstrijd. Wat ook kan helpen is dat je je pony in elk geval een dag voor de wedstrijd rust geeft dan heeft hij wat meer energie of de dag voor de wedstrijd niet gaan oefenen wantdan wordt het een beetje vervelend voor je pony steeds in de bak.
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt bij mij werken ze in ieder geval wel wat beter.

rocky12

Re: Wakker houden tijdens wedstrijd, TIPS gevraagd !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:12

hay,
mijn pony is ook best wel sloom op wedstrijden. ik ga binnekort M2 starten en dan wordt er natuurlijk meer verzameling gevraagt. dat gaat best lastig als hij niet op mijn been reageerd. meestal ga ik 1 dag voor de wedstrijd naar het strand (of gewoon rondje buiten rijden) en daar dan veel middengangen oefenen. mijn pony is de volgende dag dan lekker te rijden en goed aan het been.
misschien heb je iets aan deze tip.

doeidoei!!

xxarmandoxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:55

Ik heb daar ook een periode last van gehad. Soms heb ik het nu nog steeds op wedstrijden. Maar tegenwoordig rij ik alleen bijna op wedstijden alleen maar overgangen. Paar passen draven en dan weer stappen. Hij wordt daar lekker wakker van en een beetje heet zelfs maar dat geeft niet. Zo kan je hem lekker in de proef wakker houden. Mischien helpt het ook bij jouw.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:18

Ik houd dit topic goed in de gaten want ik heb hier ook last van, vooral tijdens het indoorseizoen.. Ben benieuwd!

Sjonniej

Re: Wakker houden tijdens wedstrijd, TIPS gevraagd !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:01

MLOTTxRAVEL schreef:
Ik durf haar ook niet even heel hard vooruit te slaan.

En dat is de hele grap!
Die pony weet dat dondersgoed. Dus op wedstrijd net zo aanpakken als thuis en het probleem gaat over. Dit zal niet na 1x zo zijn, je zal je pony er weer van moeten overtuigen dat ze ook op wedstrijd op haar donder krijgt als ze niet luisterd.

Bonechi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:49

Ik ben het met sjonniej eens. Ook alert houden op wedstrijden en oppassen dat je pony geen loopje met je neemt!

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:37

goede tip Sjonniej! Ben ik het 100% mee eens.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:46

Ja ook ik ben het helemaal eens met Sjonniej.........alleen ga jij maar eens je paard een flinke mep verkopen op een wedstrijd!!!!!Dan heb je de poppen aan het dansen!!!Je kan nou eenmaal niet hetzelfde doen als thuis als je op wedstrijd bent!Tenminste niet wat een tik verkopen betreft!Kijk een flinke mep kan nog maar doe het twee keer en je hebt het hele wedstrijdterrein over je heen.En terecht in de meeste gevallen!!!Kun je geen gebruik maken van het wedstrijdterein waar je meestal start???Hier bij de N.H.R.V zijn oefenavonden en dan kan je hem wel een keer op zijn nummer zetten zodat hij weet dat hij moet presteren!Maar slaan en een keer verbaal tegen je paard te keer gaan,ook al is het nog zo terecht,kan je eigenlijk niet doen met een wedstrijd.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:58

nou ik ben het er niet helemaal mee eens... een pony moet op wedstrijd luisteren, dat wel. Maar een andere oplossing dan slaan! Ga tijdens het losrijden heeel veel tempowisselingen rijden, constant heel fel wegrijden en dan ineens weer terug, verras je pony!

ik heb ook een beetje dat probleem alleen dan niet tijdens de proef, dan loopt hij super, maar tijdens de proef heb ik een wekker voor hem nodig

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:05

Ben het met je eens Casca dat slaan eigenlijk niet de juiste oplossing is......maar uit dit verhaal maak ik op dat dit paard thuis ook af en toe wel eens een mepje krijgt.En dat geeft niets,mag best wel eens,maar dan kan je hem op een wedstrijd niet goed krijgen door te doen wat jij zegt.De enige oplossing is dan om hem te laten zien dat er niet anders gereden wordt als thuis.