Goede oefeningen aan dubbele longe voor rechtrichten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Goede oefeningen aan dubbele longe voor rechtrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:16

vandaag maar weer eens gezien dat juups hardstikke vast zit in dr nek, longeer dr met dubbele lijnen, en op verschillende manieren bijgezet dan. Maar toch blijft zelfs na een half uur dat koppie de buitenkant op gaan. iemand goede oefeningen? wilde al wat gaan doen met schouderbinnenwaarts & wijken, maar dat vinden we overduidelijk erg moeilijk. Stelling ed werken we ook aan. (we zijn absoluut niet dressuur gericht bezig, en judy is vroeger nooit goed ingereden kende geen bit ed)

hoop dat jullie wat tips hebben

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:17

dit hoort hier niet, het hoort bij RT

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:21

dacht toch echt dat ik het daarbij had gezet.. bijzonder

Kathmandu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:22

nee, idd

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:46

HAW -> RT

BlueMilk

Re: Goede oefeningen aan dubbele longe voor rechtrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:28

Wat versta jij onder recht richten?
Ik rijd via de manier van Antoine de Bodt (www.hoefkatrol.com) en die longeerd ook heel veel aan de dubbele longe, en dan is het eerste werk, paard in contrastelling zetten en wachten tot hij nageeft zodat hij ontspannen komt..

Afbeelding

Afbeelding

Zo ongeveer, dit zijn foto's van heel in het begin dat ik zo reed met m'n paard. Vandaag heb ik trouwens weer gelongeerd aan dubbele longe en hij liep al veel beter.

Ik zou zeggen, blijf longeren met 2 longes, paarden gaan daar echt beter van lopen!

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:39

Longeren kun je met dubbele longe maar weinig oefeningen mee doen. Als je erop gaat zitten moet je veel je paard van links naar rechts omstellen, MAAR wel rechtgericht onder je houden. En dat is nu net de kunst van ruiter/amazone of hij/zij dat aan kan voelen en in welke mate. Je moet zelf over goeie balans beschikken en goed gevoel en dan kun je onder de man ook heel eind mee komen, paard eerst aan korte bespiering oprekken en voorwaarts rijden op binnenhoefslag. Korte tempowisselingen maken worden ze ook rechter van en als je merkt dat je aanleuning gelijkmatiger gaat worden ga je wendingen, voltes wisselen van hand en dat soort zaken doen, zodat je ook andere kant van paard losmaakt.

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 08:57

@ bets; idd, & aangezien we zoiezo niet zo goed zijn met bit/dressuur, is dat enorm moeilijk.... & ik vond zoiezo dat ik het eerst beter aan de hand kon oplossen dan onder het zadel.