paaltje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aphrodite

paaltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:12

Ik rij op manege paarden zoals al bekend...
ik heb een probleem met een paard. hij wil met geen mogelijkheid langs 1 kant van een paaltje lopen. het is echt heel raar. aan de andere kant loopt hij er zonder problemen langs.
ik kan doen wat ik wil, maar het werkt niet. met zweep rijden doe ik leiver niet op hem, want dan gaat hij rennen en stopt niet meer totdat je de zweep laat vallen. in de bak vind ik dat niet erg maar buiten wel.
heef iemand tips?

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:18

Ga er een keer naast lopen, en laat hem zien dat het niet eng is.
Stel hem gerust door tegen hem te praten.
Hou dit gewoon een poosje vol tot hij het minder eng vindt, en ga er dan weer opzitten.
succes!!!!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:54

Er staan neem ik aan geen paaltjes bij je in de bak, dus vermoed dat het tijdens buitenrijden gaat. Het is en blijft een manegepaard.. Als jij hard bezig gaat met oefenen dat hij er langs moet, maar de volgende hem weer toestaat langs de andere kant te lopen wordt het niet echt snel beter denk ik..

Misschien compromis sluiten, bij dat ene paaltje waar het al jaren zover is onthouden de andere kant langs. Maar bij nieuwe paaltjes en problemen deze wel proberen te corrigeren..

Zal niet iedereen met me eens zijn denk ik, maar het is en blijft een manegepaard en iedere keer weer die strijd hierover is voor jouw en paard ook niet prettig..

Tenzij je merkt dat dit daadwerkelijk gevaarlijke situaties met zich meebrengt. Dan vind ik het weer een ander verhaal..

nikki_amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:58

jaa, ik zou proberen wat Natasja91 zegt.... hem der aan laten ruiken en zelf er langs lopen enzo (hem wel meenemen ) en na een tijdje er proberen als je er op zit... (wel raar trouwens dat hij bang is voor een paaltje, maar via de andere kant niet :s )

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:07

Ik heb niet het idee dat het paard het eng vind..
Vind het paard het eng denk je? Of denk je dat het gewoon gewenning is, die hij voor jou niet opzij wil zetten?
Misschien kun je beter achter een ander paard aan, en dan nog een paard achter je, dan kan hij niet naar achter, en ze volgen elkaar wat makkelijker, dan dat ze alleen iets moeten doen

Aphrodite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 18:47

het maakt niet uit. hij loopt zelf opeens achter de andere voorganger aan. wij rijden met zn tweeen naast elkaar. meestal rij ik achteraan. het maakt niet uit. het is niet echt gevaarlijk, hij wil gewoon er niet langs. het wordt gevaarlijker als je een zweep meeneemt en hem daarmee corrigeerd.