Achter teugel kruipen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilonab

Achter teugel kruipen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 16:42

Probleem staat al genoemd in de titel ik loop iedere keer tegen hetzelfde probleem aan met mijn paard het gaat een poos goed en dan begint het gezeur weer.
Inmiddels heb ik al vanalles geprobeerd en me fantasie is een beetje op aan het raken dus misschien zijn er hier nog mensen met andere ideeen.

Het probleem is de aanleuning hij kruipt achter het bit gaat met zijn mond open lopen en krijg absoluut geen aanleuning hoe of wat ik ook probeer.
Ik rijd hem nu met een dubbel gebroken koperen water trens heb een dubbel gebroken d trens geprobeerd een dubbel gebroken "appel" bitje en een gewone enkel gebroken trens tot zover loopt hij op het koperen bit nog het beste.
wolfskiesjes zijn op zijn 3e getrokken dus dat is het ook niet.
Hij kan daarbij ook heel erg mooi in de krul lopen zeg maar zonder dat ik ook maar enige aanleuning heb ik heb echt alles al geprobeerd hij is goed aan het been en reageerd goed op mijn zit en kan op moment dat hij daar loop gewoon alle overgangen rijden puur en alleen op mijn zit maar ik mis mijn aanleuning en dat is erg frustrerend.
foto bijgevoegd om beeld te krijgen wat voor paardje het is hij word in juni 5 en is nu 1,5 jaar onder het zadel.

Ik hoop dat er hier mensjes zijn die het probleem herkennen en misschien nog tips hebben.
Afbeelding

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:46

tja toch proberen veel te schakelen, even terug en hup weer naar voor! als hij erachter kruipt direct been en naar voor..wat soms ook helpt is je been er even aan houden tot je druk krijgt van voor en dan weer een pasje terug schakelen.

lotttttttt

Re: Achter teugel kruipen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:49

ik rij een pony die dat ook snel doet, ik weet niet of het precies het zelfde is als bij jou natuurlijk. Maar wat ik moest doen is het hoofd proberen gewoon omhoog te houden en rechte nek, dus niet aan de teugel, of iets wat er zo uitziet... Ze wou in de krul, maar alleen met een bijna los teugeltje. Als ik de teugels dan gewoon een stuk strakker pakte ging ze trekken en in verzet. dat heb k genegeerd tot ik een rechte hals voor me had, oren hoogste punt, en contact met de mond. vanuit daar opnieuw wat naar beneden gevraagt. toen liep ze netjes met contact in de mond...

ik weet niet precies wat jij moet doen, ook misschien teugels iets strakker pakken en een beetje ''eruit'' rijden.. dan maar geen mooi plaatje een tijdje..

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:53

Eerst flink voorwaarts, echt met zn hoofd in de lucht voor mijn part. In dat tempo aanleuning vragen. Wat hij in tempo terugkomt door het aan de teugel komen vul je op met je binnenbeen. Dit kun je het beste op de grote volte doen, dan is de aanleuning makkelijker voor je paard. Het is dus belangrijk dat je paard aan de teugel kan komen in zijn eigen tempo. sterkte!

Ilonab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:04

Het probleem is gewoon ik heb dus echt alles geprobeerd van handen hoog tot laag, korte teugels, lange teugels handen wijd neerzetten voor meer verbinding maar tot nu toe niks gevonden wat helpt rijtechnisch gezien heb ik toch al heel wat dingen meegemaakt zeg maar, maar nu bij me eigen paard weet ik me geen raad meer. Het schakelen heb ik ook geprobeerd maar hoe meer ik daaraan werk hoe erger het wordt.

Het voorwaart rijden en daar aanleuning in vragen dan kruip hij niet zozeer er achter maar gaat heerlijk met zijn bekkie open lopen heb dan wel enige aanleuning maar als hij op dat moment met een open mond loopt duidt gewoon op iets wat niet klopt en ik kom maar niet achter waar de oorzaak zit.

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:11

ja dat probleem ken ik ... mijn pony gaat altijd kauwen opt bit en dan ben ik ook alles kwijt want dan gaat ze met haar hele hoofd mee kauwen ( als je een beetje snapt wat ik bedoel ) maar ik moet van mijn instructrice als ze da doet been geven net zo lang vooruit drukken tot dat ze wer rustig is en daarna weer rustig verder gaan....
succes verder

p.s super mooi paard heb je

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:13

hier nog een tip! pb Bets hier op bokt eens! zij kan je denk ik wel helpen!

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:22

Ik heb niet echt meer tips dan hier gegeven, maar ik vraag me wel af hoe je paard zn mond open kan doen als met neusriem en sperriem rijd?

Ilonab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:28

Lotte1990 schreef:
Ik heb niet echt meer tips dan hier gegeven, maar ik vraag me wel af hoe je paard zn mond open kan doen als met neusriem en sperriem rijd?

Normaal gesproken is het niet de bedoeling dat je paard zijn neus daarmee dichtsnoert dat hij deze niet meer open kan doen.
Om enige ontspanning in de kaak te krijgen zal daar toch wel iets van beweging in moeten zitten en die van mij heeft daar al genoeg aan om dus te gaan sperren.
Of ik moet mijn neusriem zo strak vastmaken dat er geen beweging meer inzit maar dat is een aanleuningsprobleem verdoezelen en daar heb ik niks aan want dan neem ik niet de oorzaak weg maar alleen het gevolg.

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:32

ik heb ook het zelfde probleem maar het begint de laatste tijd steeds mider te worden dus ik denk dat hij vanzelf wel door krijgt dat het geen zin heeft

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:06

Paard naar de hand toerijden! Dit moet ik altijd doen...
Goede instructie is ook altijd mooi meegenomen en erg belangrijk voor als je ergens niet uitkomt..