Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Whiz schreef:Zonder het probleem te zien kan ik niet oordelen.. maar hulpmiddelen hierbij Kunnen zijn
tidemanteugel, martingaal of slofteugel.
Nogmaals zonder het te zien kan ik niet zeggen welke het beste is.
Trouwens deze dingen zijn bedoeld als hulp middel.. niet voor normaal rijgebruik..
Arrabel schreef:Whiz schreef:Zonder het probleem te zien kan ik niet oordelen.. maar hulpmiddelen hierbij Kunnen zijn
Trouwens deze dingen zijn bedoeld als hulp middel.. niet voor normaal rijgebruik..
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ga eerst opzoek naar de oorzaak, misschien heeft het paard wel ergens last.
Als een paard zijn hoofd omhoog doet dan drukt hij zijn rug weg, dat kan inhouden dat hij last heeft van zijn rug, dat zou kunnen maar dat kan ik natuurlijk niet van een afstand zeggen.
Er zijn zeker paarden die "sterrekijken" zonder dat daar een directe oorzaak voor is, voor deze paarden kan ik een martingaal aanraden maar geen tideman of slof, deze bijzetteugels vind ik zeer paardonvriendelijk.
Juco schreef:Als ik 4 jaar hoor en heel gevoelig in de mond denk ik: paardentandarts.

Whiz schreef:Zonder het probleem te zien kan ik niet oordelen.. maar hulpmiddelen hierbij Kunnen zijn

Whiz schreef:Dan kan je paard alles??? Dat heb ik niet gezegd..
Dat zuig je echt terplekke uit je duim