Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ludora schreef:Jeetje wat denk jij veel na
Ik snap waarom je instrutrische aangeeft dat ze niet te veel wil uitleggen omdat je te veel gaat denken en te weinig met je gevoel gaat doen.
Het activeren van achter is bij mij ook een gevoel. Ik geef meer druk met been, sluit op met teugel en hij schuift er van achter zo onder. Of ik dat nu precies zo doe als dat het in het boek staat beschreven weet ik echt niet..... Ik zal er eens op letten..

klomp schreef:verder zou ik eens gaan denken aan rechtrichten. daardoor verbeter je de balans van je paard en zal alles makkelijker gaan.
Citaat:Mijn binnenheup naar voren en mijn binnenschouder naar achteren? Dan zit ik als een wokkel! Hoe moet dit?
dus dit kan ik je wel uitleggen....
Lydian schreef:
Je kan iemand niet naar de buiging,stelling en aanleuning praten, helaas veel oefenen en een goede instructeur
Mulan schreef:klomp schreef:verder zou ik eens gaan denken aan rechtrichten. daardoor verbeter je de balans van je paard en zal alles makkelijker gaan.
Mmmm.... als ik nu nog moest beginnen met denken aan rechtrichten... van waaruit moet ik anders buigen?
Een scheef lopend paard als uitgangspositie voor een goede buiging lijkt me niet zo handig.
Let wel, ik beweer niet dat mijn paard helemaal recht is, jammergenoeg lukt dat me ook niet altijd netjes. Maar natuurlijk werken we daar wel aan... als we een slangenvolte rijden of door een S van hand veranderen enz. om aan de buiging te werken, moet ik natuurlijk op de stukken daartussen mijn paard rechtrichten.
heb je gelijke druk als je rijd?
heb je gelijke druk als je rijd?[/quote]
zipje71 schreef:klinkt misschien onlogisch maar als je je heupgewricht naar voren doet en dus je bekken naar achter kantelt gaat je binnenbeen vanzelf meer naar achter en je binnenschouder ook. probeer het maar eens als je niet op je paard zit.