Ik heb een nogal heet paard, snel druk en moeilijk terug te rijden. Ook wil ze graag boven in lopen met haar hoofd en vind ze het lastig om lang en laag te lopen.
Ik heb op dit moment het probleem dat ze als ik erop rij het net voelt alsof ze uit drie stukken bestaat. Ook plaatst ze haar achterhand niet goed onder de massa en voelt het soms net alsof ze blokkeert in haar rug. Ze is ook erg zoekend naar je hand en het duurt bijna 40 minuten voordat ze een beetje los is als ik ga rijden. Ook als ik halt houd, voel ik dat ze haar rug compleet wegdrukt.
Ik denk dat het probleem ook bij mijzelf ligt. Aangezien ik nogal met mijn binnenhand terug werk (en dat probeer af te leren
) En daardoor haar belet om haar achterhand er beter onder te brengen. Als ik haar aan de longe heb, of met dubbele longe longeer stapt ze wel goed over en zet haar achterhand er wel onder... En stapt ook beter door in plaats van zo'n huppel stap. Ook heeft ze erg moeite met inbuigen, het is net een plank die door de bocht gaat, en zo voelt het ook. Ik denk er nu dus over, om sowieso een osteopaat te laten komen, al is het maar voor de zekerheid. Ik wil graag zeker weten dat het niet aan het paard ligt, dus dat ze nergens last van heeft, maar dat het aan mij ligt of iets dergelijks. Zodat ik kan doorgaan met trainen en aan mezelf kan gaan werken. Op dit moment rij ik heel voorzichtig en lang en laag, en probeer haar zoveel mogelijk te ontzien.. Ook wil ik een paarden tandarts laten komen, om het gebit na te laten kijken of het probleem van stelling etc. Niet ligt aan het gebit.
Ik zit er best wel mee. Sowieso omdat mijn ouders denken dat zo'n osteopaat onzin is. En er niet in geloven. Het is een beetje een vaag verhaal, maar ik hoop dat jullie het snappen

was het maar zo'n feest