Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, elke x als ik een volte rij zijn mijn teugels weer ongelijk, ik kan er wel de hele tijd opgaan letten maarja. Dan ga ik helemaal scheef zitten en focus ik me op mijn handen in plaats van mijn paard! Terwijl het dan toch op de linkerhand goed gaat met ongelijk al weet ik dat het niet moet heb ik toch gelijke druk en ze zijn ongelijk
. Ik ga deze topic goed meelezen
Krijg je van die rare situaties!
Madelen schreef:Lijkt me ook niet zo'n heel erg veilige oplossing.
Maar wat is het probleem precies. Dat je je buitenteugel te los laat omdat je je binnenteugel te strak houdt? Of gaat het puur om die buitenteugel?
edit: en toen las ik de titel. Probeer je binnenteugel van de hals af te halen ipv naar je toe, en je paard te laten buigen door je paard met je binnenbeen naar je buitenteugel te drijven. Als dit lukt en je jezelf hebt afgeleerd je binnenteugel naar je toe te halen, kun je langzaam proberen je binnenhand minder van de hals af te halen. Ik zou me dus proberen te concentreren op het op de plek houden van je binnenhand, dan komt het met je buitenteugel vanzelf goed. (Bij mij althans)
.
)
Citaat:Madelen schreef : Ik denk dat je paard in de war raakt PatsyDB. Bij jou was rechtsom immers altijd rechterteugel en linksom linkerteugel. Gooi jij dan de druk los, dan is je paard even de weg kwijt.
Zorg wel dat hij buigt op je binnen been en je mag wel een ophouding maken met je binnenhand maar geef dan ook weer snel na.
Suc6
_Tanja_ schreef:Bedankt voor de tips idereen
@ Bets Je hebt idd gelijk, ze loopt ook een beetje scheef en nog niet echt rechte lijnen haha. Is opzich ook niet heel erg, maar aangezien het een jong paar is, en ik merk gewoon dat ik de verkeerde hulpen geeft. Ik ga zeker erop letten dat ik meer met mijn binnenbeen het paard rond ga vragen, en mijn buitenteugel erbij hou!