Bit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allegandra

Bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:39

Ik reedt mijn dravertje eerst met een dubbelgebroken bit:

Zoiets ongeveer:
Afbeelding

Maar daar reageerde ze totaal niet op..ze pakte het vast en kreeg er geen controle over.

Ben toen overgestapt op een hackamore..reageert ze wel op..maar zou zelf graag weer met bit willen rijden, heb er nu 1tje op bruikleen een (redelijk dik)rolletjes bit: (kan ik geen foto van vinden), maar die is iets te groot.. Ik heb er zelf ook zo 1 maar die ligt bij vriendin (Dinova@bokt en die woont ff verweg..en die komt nog niet in de buurt hier opt moment)Op dit bit reageert ze op zich goed

Nu zou ik van een vriendin ook een bit mogen gebruiken: ook een rolletjes met koper (D-trens als ik me niet vergis)
Afbeelding

Hebben jullie voor mij tips qua bit?Welke het beste is van deze die ik hier opnoemde of toch een ander bit??

Alvast thnx!!

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:21

De bovenste is het beste en zou ik ook blijven gebruiken. Voor de problemen die je daarmee met rijden ondervind --> goede les nemen! Wat jij beschrijft is nl puur een rijtechnisch probleem, wat je niet verhelpt met een bit.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:48

idd de bovenste blijven gebruiken, of een enkelgebroken watertrensje... ik zou een massief bit kopen, dut dta betekend dat het bit niet hol is van binnen, en dus zwaarder is en stiller ligt in de mond...

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:35

Les nemen heb ik al gedaan, ook speciaal voor dat maar het hielp voor geen meter! Ze pakt het bit vast en dan is er geen controle meer over(toch heel weinig) Dat probleem heb ik opt moment niet als ik het rolletjes bit gebruik...:S

Laura1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:18

Je kunt ook proberen een bit te nemen waarvan het middenste gedeelte van het dubbelgebroken bit afzonderlijk van de rest kan draaien. Dan kan je paard het niet meer vastpakken.

Sioux15

Re: Bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:07

Je kunt ook eens bitloos proberen.

Allegandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:02

ik heb ook een hackamore..gebruik em ook wel is