Ik vroeg me af hoe je dat verkeersmak maken weer een beetje ''terug'' moet halen (bij het paard).
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cissy schreef:ik zou het veulen in een opfokgroep in de wei zetten langs een drukke verkeersweg, dan leren ze het t snelst.
Ze staat naast de spoorweg, staat ze juist naast de spoorweg en wanneer er een trein voorbij raast blijft ze gewoon staan grazen

lentjj schreef:Gewoon elke dag buiten een stukje lopen hoeft niet lang te zijn.. als ze maar elke dag weer went aan die geluiden.. (mijn eigen pony deed het ook)
Nu gaat het steeds beter. Elke dag gewoon stukje verder gaan met de geluiden enz. en in een bak naast weg of spoorlijn zetten helpt idd ook wel goed

venusjah schreef:ik bedoel wel mijn merrie heb ik het in mijn verhaal er dan verkeerd in gezet??in iedergevaal het spijt me.Maar ze was wel verkeersmak en ze zeggen dat als je een tinker hebt dat je naar een paar weken nog kan rijden dat die dan nog gewoon is...maarjah....Ow, ik zie nu pas dat je het over het veulen hebt. Ik dacht dat je het over de merrie had. Sorry! Nu klopt mijn vorige bericht helemaal niet meer