niet ontspannen kunnen rijden....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissDesign

niet ontspannen kunnen rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 17:59

Heey!
De laatste tijd kan ik niet zo lekker en ontspannen meer rijden doordat als ik op het paard zit, ik al voor me zie hoe ik val als hij bokt of wegschiet. Ik baal hier echt van, want doordat durf ik ook iets minder, zoals op bepaalde paarden rijden. Ik moet vanavond rijden en ik heb er nu heel erg zin in, maar als ik eenmaal rijd, heb ik helemaal geen zin meer en zit alleen maar te hopen dat we niet wegschieten...
Ik rijd ook op de zaterdag en daar schieten we elke les weg doordat er nogal drukke paarden rijden.....
Heeft iemand tips zodat ik weer lekker ontspannen kan gaan rijden??? Want dit vind ik echt niet leuk en hierdoor kon ik vorige wedstrijd me pony ook nit lekker inrijden.....
xxxx Claire
P.S: ik weet niet zeker of dit hier hoort....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:39

HK --> RT-P.

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:11

Hee, Probeer je gewoon te ontspannen, een beetje vertrouwen in je paardje hebben! Lekker door je buik ademen, rustig aan doen, niet teveel van anderen aantrekken & vooral lekker met het ontspannen bezig zijn, geniet ervan, er is niets fijners als op een paard zitten!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:42

Idd, proberen te ontspannen! Een paard voelt het aan als de ruiter gespannen is en schrik heeft. Dit is waarschijnlijk de reden dat je paard er vaak vandoor gaat. Probeer desnoods om een paar keer privéles te rijden ofzo, zodat je wat meer vertrouwen krijgt en hij ook niet kan schrikken van andere paarden in de les. Veel succes!

fiefelien

Re: niet ontspannen kunnen rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:41

mss eventjes het wegschieten proberen vermijden...ik heb hetzelfde probleem ook gehad toen ik deze zomer een driejaar zadelmak heb proberen maken...eventjes rustig aan doen op brave paarden en kalm proberen rijden en probeer je mss als je het lastig krijgt alleen te concentreren op de omgeving of op je ademhaling...iets onbenullig!
of begin te babbelen tegen iemand over koetjes en kalfjes...dat doe ik ook altijd en je kan niet geloven wat voor een positief effect het gaat hebben als je zelf ontspant! ze schieten maar half zover weg...

MissDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 21:48

Bedankt voor de tips!! Ik heb toennet gereden, maar dat was mijn "rustige" les. op de zaterdagmiddag zitten een paar privepaarden die echt alleen maar wegschieten....