Kneepjes geven om aan de teugel te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Obsessed

Kneepjes geven om aan de teugel te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:39

Ik was even FAQ aan het doorlezen en daar kom je te toch nog wel regelmatig tegen dat mensen het fijn vinden om kneepjes te geven of het paard met de hand te vragen naar beneden te gaan. Ik vind best, dat als een paard echt vervelend wordt je 'm af en toe eens iets dieper in kunt stellen, maar het hele aan de teugel rijden door middel van druk vindt ik niet bepaald goed. Tenminste, ik heb altijd geleerd dat je vanuit je been je paard een voorwaartse drang moet geven en dat van voren op moet vangen, dus waarom zou je dan kneepjes gaan geven? Of is dit ook een goede manier?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:44

Ik denk dat het voor een groot deel ook even een communicatieprobleempje via Inet is hoor Obsessed, want in jouw bericht staat nu bv dat je aan de teugel rijden dmv druk niet goed vind. Echter zonder druk (hoe gering ook) is er niets om op na te geven en is er geen aanleuning.

Wat ik persoonlijk onder een kneepje versta, ZIET een ander denk ik niet eens. En wat een ander een stille hand vindt, noem ik soms regelrecht zagen.

Ik vind het altijd weer verrekte lastig om een gevoel via Internet te verwoorden.

Zunzuncito

Re: Kneepjes geven om aan de teugel te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:36

Precies wat Sonja zegt. Wat jij nu "van voren opvangen" noemt, is voor een ander een kneepje geven om een paard op te vangen en een derde ruiter die loopt te zagen als een houthakker kijkt raar op als je daar weer iets van zegt. Ikzelf heb altijd verkeerd les gekregen over hoe je een paard aan de teugel moest laten lopen en heb zelf moeten leren dat een voorwaarts, ontspannen en nageeflijk paard..tja..als je dat gaat voelen dan weet je dat alles daarvoor fout is gegaan. Ik denk niet dat het de druk is die verkeerd is, maar het daaropvolgende ontspannen dat nog weleens wordt vergeten.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:38

ik geef ook kneepjes, maar ik trek niet, en ik gebruik mijn been er ook bij