Achterhand actiever...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Achterhand actiever...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 20:05

De pony die ik momenteel rijdt (3,5, dus nog niet heel erg ervaren ) mag nog iets actiever achter...
Ze heeft afgelopen winter weinig onder het zadel gelopen door omstandigheden... en daarvoor was ze nog wat schommelig enzo...
Het rijden gaat nu al veel beter, merk wel duidelijk dat ze wat sterker mag enzo...

Maar nou is het probleem, dat haar achterhand nog wel wat actiever mag... Ik rijd haar met haar al veel overgangen, veel voorwaarts en ook figuren e.d.

Maar zijn er ook nog mensen met andere tips... Ik heb wel eens balkjes met haar gelopen, maar volgens mij gaat ze dan alleen maar meer veruimen zonder dat haar achterhand dan echt veel actier wordt...

Nouja, kom maar op met de tips...
Heb ook de recentste foto's op bokt staan: viewtopic.php?f=10&t=570677
Dan kan je daar vanaf ook al een beetje oordelen

Groetjes Aniek

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:42

Ik denk dat je al goed bezig bent! Meer oefeningen weet ik niet. Ik zou volhouden en zo blijven voortdoen, gewoon lekker actief houden.

ff off topic, Ik vind het rijden er al super uitzien, echt mooi paardje!

mmmarieke

Re: Achterhand actiever...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:44

wat loopt jouw pony al goed voor een 3.5 jarige zeg! echt toppie! maar, over die achterhand. daar hoef jij je nog helemaaaaal geen zorgen over te maken hoor! en zo te zien sloft je pony ook niet met de achterhand dus zo erg is het niet.
heel veel succes verder met je pony! en zet maar weer eens vaker foto's van jou en je pony op bokt!

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 20:48

Dank jullie...
Ja, ik zie ook wel vooruitgang erin... ik rijd haar nu ook goed voorwaarts...
in het begin probeerde ik haar vooral een beetje rustig te houden... toen was er nog niet zoveel ontspannenheid als nu...

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:34

Geef je paardje de tijd om sterker te worden! Als je de mogelijkheid hebt kun je heuveltjes/dijkjes of iets dergelijks gaan stappen met de pony, aan de hand of er op, daar worden ze sterker van . Ook schakelen in de draf en galop en veel overgangen, maar dan ook echt gereden overgangen dus vanuit het achterbeen. Dit kan uiteraard ook aan de longeerlijn.

veel succes