Ik zit met een 'probleem'...
Enkele jaren terug stelde ik hier nog wanhopig de vraag,wat ik met mijn lieve wandelpaard - dat absoluut in de piste niet wilde werken - moest aanvangen.
Nu is dit paard reeds bijgeschoold tot een goed,braaf en zeer gehoorzaam pistepaardje (geen dressuurtopper uiteraard :p),maar wel gewoon goed doorwerken.
Nu hij dit kan stelde zich wel een volgend probleem : waar rij ik ?
Om te wandelen is er geen probleem,ik ga gewoon hier in de velden etc rijden.
Maar om 'echt' te rijden vormt zich een praktisch probleem : ik heb geen piste.
*Een piste maken is geen optie,ik heb de financiën wel,maar degene op wiens grond de piste zou gemaakt worden,wilt daar (ze is al wat ouder) niet van weten : UITGESCHAKELD DUS
*In de wei rijden gaat enkel bij schappelijk weer. Ik trek het me niet aan om nat te worden,maar een wei is veel sneller drassiger dan een piste (daar de paardjes overdag ook in die wei lopen) Ik ben dus compleet afhankelijk van het weer (mmm en dat is in België al zo fantastisch
)* Na +- 10 keer (als het niet teveel geregend heeft tussendoor) beginnen er rijsporen in de wij te komen,waardoor hij na verloop van tijd begint te struikelen in die putjes etc...
* Ik kan mij bij een rijclub aansluiten,maar beschik niet over een trailer (wil die kosten niet doen,omdat ik geen wedstrijden rijd etc) en zou daar dus te voet heen moeten. Dit zou nog meevallen,maar deze rijclub is een LRV die zich op wedstrijden toespits,hetgeen op mij niet van toepassing is
*...
Ik weet dus niet wat ik het beste doe?
Hebben jullie tips? Rijden jullie ook in een wei?
Shoot!
Alvast bedankt !