Ze staakt?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allegandra

Ze staakt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 11:14

Hey bokkers,

ik hoop dat jullie voor mij paar tips hebben..

Ik rij al 2 jaar een draver merrie Happy(sinds 2 maanden is ze van mij, hebben haar gekocht) nooit had ze problemen in de bak(deed haar best etc etc) je kon wel merken dat het haar ding niet was maar ze deed toch haar best..ik wissel vaak af van dingen doen in de bak, longeren,dressuur,springen,etc etc...

maar sinds paar maanden kan ik eerst rustig draven enzo..niks aan de hand maar als ik daarna ga stappen..stopt ze en krijg ik ze niet meer vooruit..ze wil gewoon niet meer. Ik kan benen geven wat ik wil..maar het helpt niet.. Pas als ik een zweep pak(heb ik tot hier voor NOOIT moeten doen) loopt ze weer..en hoe..dan is ze niet meer te houden...

Kweet niet zo goed wat hier nu mee moet...kunnen jullie mij helpen??

Groetjes Alexandra en hoefjes Happy

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:20

mijn paard staakte ook elke keer als hij stil stond gaf ik een tik hij trapte alleen terug een kwartier heb ik daar gestaan toen ging die weer vooruit, maar hoe binnen 10 meter begon het opnieuw, toen heb ik hem gelongeerd flink met de zweep erachter aan, er weer op hij liep niet egt super maar hij ging vooruit. het ging steeds beter en binnen een week liep hij weer redelijk normaal, je moet proberen te voorkomen dat ze stopt dus als ze stopt als je gaat stappen, maak je een overgang na de stap en draaf meteen weer aan, dan maar geen pauze, flink rijden en elke keer weer opnieuw die overgang na de stap, zo zou ik het doen en als ze dan nog gaat staken gewoon de zweep erop je moet wel consequent blijven anders maakt ze er een spelletje van, suc6

Rytm

Re: Ze staakt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:34

Weet je wel zeker dat het zadel niet te nauw is oid?