Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en ik mag niet meer op haar rijden maar ik wacht tot ze het een beetje vergeten is ! fleurkelover schreef:je moet alles op je gemak doen en zeker niet overhaasten!
ik heb zelf een shetlander ik heb haar ook ingereden(zonder zadel of hoofdstel ) zonder een persoon dat ervaren was(gewoon iemand die haar vast hield en met me rond liep) maar woensdag was ze geschrokken en ik ben er afgevallen en ik had geschreeuwt
resultaat=> zij bangen ik mag niet meer op haar rijden maar ik wacht tot ze het een beetje vergeten is !

Citaat:En met inrijden zou ik zorgen dat je misschien eerst eens een zware zak, iig iets wat zwaar is erop leggen en dan raakt hij dus gewend aan gewicht op z'n rug, dus dat jij bijv. naast die pony loopt en dat je vriendin die zak vasthoud zodat hij daar aan wend,
ik heb zelf ook een grote maat shet hier staan en ik ben 50 kilo maaree met my erop spurt ze ervan door en ze jumpt ook met my erop als er iets in de weg ligt
aan je gewicht zal t niet liggen
) en ik
Bienotje schreef:Denk een vorm van aandacht vragen, waarschijnlijk is het bijten hem nooit afgeleerd..
Misschien een goed gevalletje om slecht gedrag te negeren en goed gedrag echt te belonen.. Maar dat weet ik niet helemaal zeker, Slaan of dreigen oid helpt niet echt.Dat is namelijk negatieve aandacht, maar is ook aandacht dus lijkt me niet de goede methode hier..
ken een pony bij wie dit ook heel goed heeft geholpen en nu (haast) niet meer bijt 
)
!