- wil ik graag weten hoe jullie nou oplossen ?

- Hoe komt dat een paard bit gaat vastpakken ?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

zat namelijk hele tijd te denken
Th0mas schreef:ik heb deze probleem niet en ik wilde gewoon weten hoe wordt opgelostzat namelijk hele tijd te denken
monsera schreef:Th0mas schreef:ik heb deze probleem niet en ik wilde gewoon weten hoe wordt opgelostzat namelijk hele tijd te denken
Dat vermoeden had ik al en daarom zei ik ook op het eind ik hoop dat iemand er iets aan heeft
Tell me! Saartje01 schreef:Ik heb er nog wel een vraagje bij.. Als je dan zoals jij zegt overgangen maakt en jezelf ontspant, stellingen en buigingen vragen zodat hij loskomt, goed met zit en been werken, enz.. Dan gaat het toch nog niet vanzelf, dan moet dat "knijpje" er nog bijkomen in de teugels en hoe precies weet je dat je dit correct doet? Is hier ook een theorie voor? Ja waarschijnlijk...Tell me!
wematje schreef:Saartje01 schreef:Ik heb er nog wel een vraagje bij.. Als je dan zoals jij zegt overgangen maakt en jezelf ontspant, stellingen en buigingen vragen zodat hij loskomt, goed met zit en been werken, enz.. Dan gaat het toch nog niet vanzelf, dan moet dat "knijpje" er nog bijkomen in de teugels en hoe precies weet je dat je dit correct doet? Is hier ook een theorie voor? Ja waarschijnlijk...Tell me!
Je moet wel gewoon als je een volte rijd je hand van de hals af houden maar geen spanning erop zetten zodra jij druk op die teugel zet kan hij hem terug pakken zolang jij geen druk op die teugel terug geeft heeft hij niks om vast te pakken want wat heeft hij eraan om het bit vast te pakken als hij geen tegen druk krijgt snap je

Mocht je een keer in zo'n situatie komen... Niet dat die van mij vastpakt ofzo hoor.
Saartje01 schreef:
Ja hoor, ik begrijp wat je bedoelt.. Maar met dat "knijpje" bedoelde ik eigenlijk de manier van houding en beweging van de hand om aan de teugel te rijden.. Kan je mij hiermee ook helpen?

wematje schreef:Saartje01 schreef:
Ja hoor, ik begrijp wat je bedoelt.. Maar met dat "knijpje" bedoelde ik eigenlijk de manier van houding en beweging van de hand om aan de teugel te rijden.. Kan je mij hiermee ook helpen?
Dat knijpje kan je natuurlijk altijd geven als je maar zorgt dat je geen constante druk geeft wel aanleuning houden natuurlijk en niet terug gaat trekken als je pony begingt te trekken. Ik rijd mijn fjord ook gewoon aan de teugel en geef ook steeds kneepjes maar wel met mijn been goed eraan natuurlijk en als je voelt als hij bijvoorbeeld op links vast pakt linkerbeen eraan en je hand ontspannen en zorgen dat hij het bit niet vast kan pakken dat is moeilijk hoor want ik heb hetzelfde probleem. Je kan ook nog wel gewoon druk (kneepjes geven) maar als je merkt dat hij het bit pakt stop je daar accuut mee !! Rijd steeds figuren en houd de aandacht bij jou