Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het is beter voor de ruiter van de rug omdat hij op deze manier beter kan zitten, en een westernzadel is het enigste wat blijft liggen. Maar toch bedankt!
) Maar met veel geduld en geen dwang/zweep/sporen. Wellicht kun je de pony helpen door haar te longeren aan een dubbele longe. Maar doe het met name rustig aan, luister naar het paard. Dit zijn mijn eigen bevindingen natuurlijk, ik hoef niet met een zweep/sporen ed aan te komen
Dan weet ik zeker dat ik eraf lig
Heel veel succes. dorientjuh schreef:Ik zou allereerst maar eens de fjord laten afvallen, want misschien bokt deze wel omdat het gewoonweg allemaal te zwaar is. Lopen met iemand op je rug als je zwaar overgewicht hebt is echt geen pretje, lijkt mij zo. Neem zijn voeding eens onder de loep. Wat krijgt hij elke dag te eten? Is het een schrale wei of niet? Als je er hier op zet wat hij krijgt zullen veel bokkers je vast kunnen helpen om betere voeding voor deze fjord in elkaar te zetten.
Verder ontbreekt het voor de fjord aan een leider, en misschien verveelt hij zich ook? En laat zijn rug eens nakijken, misschien heeft hij wel pijn, en bokt hij daarom zo vaak.
Verder raad ik aan om natural horsemanship te gaan doen, op deze manier krijgt het paard een leider, daar zal hij zich beter bij gaan voelen en waarschijnlijk ook beter op zijn baas gaan letten. Parelli is daarvoor een goede methode, dit is namelijk een thuiscursus.