hoofd omhoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

purple

hoofd omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 14:39

Mijn verzorgpony loopt heel erg met haar hoofd omhoog. Haar nek is dan bijna recht omhoog en haar hoofd wel laag. Ik krijg haar wel wat lager maar niet genoeg, de pony van mijn vriendin liep ook zo en die had hele erge rugproblemen. Wat kan ik hieraan doen? Les is niet echt een optie aangezien ze de trailer niet in durft.
Is het dan misschien goed om dan met elastiek te gaan rijden? Of hebben jullie nog tips?

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:43

Misschien even de DA erbij halen om te kijken of ze ook rugproblemen heeft?

Fritsiej

Re: hoofd omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:52

idd eerst de VA eerst erna laten kijken.
Daarna kan je een martingaal probere.
Vind IK wat vriendelijker dan elastieken

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 15:02

Ze heeft idd een rugprobleem gehad , maar het is niet ernstig, maar doordat ze met haar hoofd hoog blijft lopen kan het weer terugkomen. Ik vind elastiek helemaal niet onvriendelijk, met martingaal kan ze haar hoofd niet omhaag doen als het nodig is, met elastiek veert het wel mee.

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:04

idd VA maar je kunt ook een thiedemann gebruiken,, die gebruik ik zelf ook. mijn pony wil gewoon niet naar beneden en als ik die dan om doe loopt ze wel naar beneden. Het kunnen rugproblemen zijn maar ook gewoon eigenwijs!

Succes er mee

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:59

purple schreef:
Ze heeft idd een rugprobleem gehad , maar het is niet ernstig, maar doordat ze met haar hoofd hoog blijft lopen kan het weer terugkomen. Ik vind elastiek helemaal niet onvriendelijk, met martingaal kan ze haar hoofd niet omhaag doen als het nodig is, met elastiek veert het wel mee.

Dat is waar.. maar toch vind ik dat elastieken niet zo heel vriendelijk.
Maar daar heeft iedereen een ander gevoel over

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:42

Je kan ook les aan huis nemen, of in ieder geval begeleiding.

Ken je verder niet iemand in je omgeving die er verstand van heeft, die je kan vragen voor advies?

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:46

Mareska schreef:
Je kan ook les aan huis nemen, of in ieder geval begeleiding.

Ken je verder niet iemand in je omgeving die er verstand van heeft, die je kan vragen voor advies?

mee eens
en anders zou ik echt de DA bellen

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:03

misschien een idee om een tiedeman te gebruiken, zo komt het hoofd ook wat naar beneden.. is ook goed voor moeilijk lerende pony's. zagmaar die niet snel aan de teugel willen.. misschien een idee. ik denk dat het beter is dan een elastiek

NessaX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:33

ma ze heeft iets aan haar rugje gehad, en als ze haar hoofd veel omhoog doet kan ze dat terug krijgen?

dan zou ik zorgen dat ze toch als je rijdt omlaag blijft
als je stopt met rijden , en in de wei zet of in de stal, kan ze nog doen wat ze wilt

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 16:44

Met rijden moet ze ook laag blijven, en in de wei spant ze zich niet in.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:29

Ik denk zeker wel dat les een optie is.Ik krijg van 2 verschillende instructries les en ze komen beide bij mij op stal.Als je niet wil dat haar rugproblemen terug komen is het denk ik wel heel verstandig om toch les te gaan rijden.Ik denk dat als jij met elastiek gaat rijden het probleem niet word opgelost.Het lijkt mss wel zo omdat haar hoofd naar beneden gaat maar dan is de rug nog steed niet ontspannen.Dat moet jij als ruiter voor elkaar zien te krijgen.Eigenlijk alle paarden die met hun hoofd zo omhoog lopen zitten vast in de rug dat zou ik persoonlijk al een probleem vinden.Ik zou je heel graag willen helpen mijn advies zou zijn om vanaf nu alleen nog maar voorwaarts neerwaart te gaan rijden zodat je de hele bovenlijn van je paard los gaat rijden maar ik kan je dat vanaf hier echt niet uitleggen.Ik kan niet zien wat voor hulpen jouw paard nodig heeft.Hoe groot moet het knijpje in jou teugel zijn en hoeveel been moet daar tegenoverstaan.Ondertussen moet je hand wel ontspannen blijven en moet je ook niet te veel been hulp geven want dan gaat hij niet aktiever lopen maar alleen sneller.Als je een instructrice hebt kan die jou dat goed uitleggen.

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:29

ik zal kijken of ik wat kan vinden

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:21

Eventueel kun je het loswerken van de rug onder het zadel ondersteunen met loswerk aan de longeerlijn met bv passoa..