Trekt zijn neusje naar voren = Pijn :D TIPS??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Trekt zijn neusje naar voren = Pijn :D TIPS??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 10:01

Sinds kort heb ik een nieuw paard, een heel braafke,heeft L dressuur gelopen. Hij loopt mooi nageefelijkj bij me in half,stap en galop. Gaat prima. Maar de draf , als ik uit stap aandraaf lukt het wel hij blijft rustig nageefelijk. Als ik verder draaf probeert hij zijn hoofd in de lucht te steken en 'trekt' hij eigenlijk met zijn neusje zijn hoofd naar voren.
Mijn lesgeefster zegt dan dat ik meer me buitenteugel er moet bij houden,als ik dat doe komt hij terug. Maar als ik zo even rij krijg ik erge pijn in mijn armen en vooral in mijn schouders.

Wat kan ik hier aan doen ?

monsera

Re: Trekt zijn neusje naar voren = Pijn :D TIPS??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:26

Als je pijn krijgt in je armen dan heb je te veel spanning.Je houd de teugel te vast en vergeet te ontspannen.Hierdoor kan je paard ook niet ontspannen en dus niet nageven.De buitenteugel er aanhouden is niet de teugel strak houden.Een beetje moeilijk uitleggen het is een gevoel wat je moet ontwikkelen.Als hij in tempo terug komt vergeet je denk ik been te geven.Altijd je paard met je been naar je hand toe rijden en niet andersom.

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:57

heeft je instructrice ook verteld dat je je binnenbeen erbij moet houden? dat is namelijk het eerste dat je moet doen voor je aan je buitenteugel komt. dus als hij dat probeert, binnenbeen-buitenteugel. veel overgangen en wendingen rijden en hem bezig houden, laat hem maar goed werken. jullie rijden ook nog maar net samen, dus moet je elkaar wat aftasten natuurlijk. veel succes!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:03

Heb jij zelf een goede onafhankelijke zit in draf, trek je dus niet per ongeluk teveel aan de teugels waardoor je paard niet ontspannen nageeflijk loopt?

Zodra hij reageert op de gespannen teugels, begin jij misschien juist nog meer te trekken en te spannen waardoor je van de regen in de drup beland..

Vraag eens aan je instructrice of ze je wil helpen om je paard meer op je zit te kunnen rijden, vergeet niet je been erbij te houden als je paard terugkomt en druk op de teugels is best oke. Maar zodra het een getouwtrek wordt, zit je niet op het juiste spoor. Probeer je je paard goed lang en laag over de rug te rijden in draf?!

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:00

Ja,het lang en laag rijden lukt wel maar het is als ik hem meer wil oprichten dat hij begint te trekken.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:58

als je meer oprichting wilt rij dan enorm veel overgangen, zodat het paard steeds weer op de achterhand moet komen. ikzelf ga soms vanuit een arbeidsdraf even een tikje harder naar een middendraf en na 2 passen middendraf neem ik hem alweer terug op mijn zit en houd mijn been eraan waardoor hij terugkomt op de achterhand, hierbij laat ik hem soms in een heeel laag tempo lopen zodat hij moet gaan zitten als het ware. vandaaruit rij ik weer een paar passen naar voor en zo blijf je dat herhalen in alle gangen. uiteindelijk zal je paard sterker worden en komt die oprichting vanzelf.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:31

Misschien begin je iets te vroeg aan de oprichting.. Hoe dan ook, als je aan de oprichting wil beginnen en dit eindigd in trekken aan de teugels totdat het zeer doet bij jouw dan is er toch iets qua aanpak misschien niet goed..