help ?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

help ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 13:51

Ik heb dus een probleempje met het paard dat ik rijdt.

Het paardje is nu dus ongeveer een jaar onder het zadel.
Als ik op haar ga rijden is ze op zich super braaf, maar zodra ik ga draven gaat het mis.
Ze loopt zo hoog boven haar tempo.... en ik krijg haar echt niet rustiger aan het lopen. Ze is dan echt niet rustiger te krijgen.
Ook krijg ik haar dan absoluut niet meer rond. Ik heb in principe gewoon totaal geen controle meer over haar.

In het begin reden wij (ik en haar baasje) vaak eerst met een elastiek.
Maar ook daarma loopt ze gewoon te hard.
Al dacht ik ( Verward ) dat je dan ook nog wel een beetje meer controle over haar zou hebben....
PS: ik rij / reed niet met elastiek om "controle" over haar te hebben!

Ik heb echt al een hoop geprobeerd. In het begin gewoon lekker laten lopen... effe de energie ? kwijt.... of heel veel overgangen rijden, maar niets helpt.

Ik weet nou ook niet of ze het nou echt expres doet of dat ze het gewoon niet snapt.

HELP!

Iemand tips ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:00

Neem regelmatig ( 2 keer per week) les van een goede instructeur/trice

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:38

Tja , er zijn wel meer dingen voor te bedenken, maar ik heb geen idee waarom ie rent. Verzet? Angst? Teveel energie? Pijn? Of een combinatie ervan? Volg het advies van Pipo maar op, dat lijkt me toch ook wel heel verstandig. Zulke dingen zijn haast niet op te lossen via een computer.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:44

Drukt ze haar hoof helemaal naar de sterren.
Mijn paard deed dat ook toen ze net was ingereden,
Ik kreeg toen les met haar, en ik moest haar nog voorwaartser laten draven dan dat zij wilden.
Moet je gewoon in de bak doen en dan gewoon flink boven haar eigentempo laten lopen, naar een poosje pakt ze dan het bit aan, en kun je weer rijden