Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) of iemand mee nemen... (voor het geval als je ooit valt...) en goed opletten in welke hoek die schrikt
Als ik wil longeren moet ik naar de bak lopen mét alle spullen en dat is best een endje lopen. Dat doe ik liever niet met zo'n gek beest
Maar wat is dan een goede oplossing voor het niet kunnen/ durven buiten rijden? Welshcobfan schreef:Ja ik snap ook wel dat paarden drukker worden door de windMaar wat is dan een goede oplossing voor het niet kunnen/ durven buiten rijden?
broadway schreef:Dat is niet zo simpel gezegd.....leren om je pony op commando te ontspannen maar zelf moet je ook ontspannen blijven, dus rust doorgeven, kalm blijven en vooral niet verkrampen en aan de teugels trekken, dus met ophoudinkjes werken!Ook is het een questie van vertrouwen in elkaar, gewenning en blijven doen!!!Het paard mag altijd even kijken maar moet dan wel doorlopen en zelf moet je dan net doen aslof je dat niet ziet, want een goede leider stuurt een paard(kudde) overal langs maar wel verantwoord, dus het is niet bevordelijk om het gevaar te negeren en op te zoeken, want een goede leider kiest ALTIJD DE VEILIGSTE WEG!!!!!
ik laat zelfs de teugels wat vieren omdat hij daar ontspannen van wordt, ik doe ademhalingsoefeningen om mezelf af te leiden. Maar het rijdt echt niet fijn als je paard om de paar stappen ervandoor wil gaan
Ik ga ook express niet langs de openbare weg, maar langs een rustig voetpad (jaja ik weet dat het niet mag, maar er is geen fietspad in de buurt) maar ik blijf het niet prettig vinden dus ik hooop dat de wind morgen liever is voor me

ik rijd die dag gewoon niet en ga aan de hand met haar wandelen. lois_fjordje schreef:Alle paarden zijn onrustig met harde wind en soms ook met storm. Dan gaan ze rennen!

Sjen schreef:Wat een onzin dat de angst meer in de ruiter zou zitten dan in het paard. Dan mag je komen kijken hoe bang mijn paard kan worden van dingen als wind of een vrachtwagen, terwijl ze in de wei staat. Ik heb dit ook wel eens gezien als ik verderop langs reed, dus het ligt er dan ook niet aan dat ze even gek gaat doen omdat ik er ben ofzo.