Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en ook zijn er paarden die vaak zand of gras kabouters zien
tja enigste oplossing, zelf ontspannen blijven en het gedrag wat je paard vertoont negeren.
meestal werkte het
Gewoon proberen bezig te houden zoals hiervoor al is gzegt zou ik gewoon proberen middendraf aan te nemen en dan weer terug te nemen dan weer ietsjes harden en dan weer terugnemen.
en zij keek ook...en ging totaal door het lint... Probeer zelf niets engs te zien, dan denkt je paard er ook niet aan om te schrikken!!

) dan rijd ik haar er juist hard naar toe dus lekker middendrafje ofzo en goed je binnenbeen erbij en haar op de hoefslag drukken.
... maar als je goed bezig bent en veel overgangen, figuren rijd dan let ze meer op jou en kijkt ze nietzo veel meer omzich heen.
het is nu weer helemaal goedClauwieMoon schreef:Hallo,, iick zit met probleempje...
Mijn verzorg paard schrikt bij mij graag van dingen die er niet zijn.. ik zal het uitlegggen.
Ik rijd gewoon ergens langs en ze gaat dan kijken of er wat gebeurt, als er niks gebeurt loopt ze verder, maar zodra er wat beweegt, gaat ze er als een speer rond bokkent vandoor. Iik heb al geprobeert met stelling erlangs te gaan, ze doet het dan wel beter maar nog niet helemaal goed. En ik vind het erg vermoeiend om de hele tijd in stelling te rijden. Hebben jullie nog andere tips??
Trauwens, de baas van het paard is veel zwaarder dan iik,, ( 2x zo zwaar:O) dus bij de baas doet ze nooit wat..
XxX*ClauwiejMoon*
Succes verder! Wan schreef:en als je nou een buitenrit maakt? en je MOET blijven stappen.. het is een lange rechte weg.. hoe zorgen jullie er dan voor dat het paard niet wegrent?