Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ekkie schreef:Wat zegt degene die je lesgeeft hierover en wat voor tips worden er gegeven?

Bienotje schreef:Ik snap niet helemaal waar je probleem zit, naast dat het niet lekker rijdt.. Is het probleem dat je paard stelling naar buiten aanneemt in de galop ofzo?
ja ze neemt stelling naar buiten aan en gaat met haar hoofd omhoog lopen
Gaat het wel goed als je wel stelling naar binnen vraagt? Rechtuit lopen is voor sommige paarden nogal moeilijk, misschien eens op een recht stuk in het bos oefenen?
stelling naar binnen gaat prima in draf zowel links als rechtom maar in galop helemaal geen stellingen
Zoals ik al liet doorschemeren, begrijp niet helemaal waar je galopprobleem zit, dus of ik de juist passende hints voor jouw probleem heb opgeschreven weet ik niet helemaal zeker..
klomp schreef:idd wat ekkie al zegt; is je paard wel recht? kijk eens op deze site; www.hoefkatrol.com/
op deze site kun je bekijken welke buiging jouw paard heeft en hoe je het kunt oplossen. rijd zoiezo zoveel mogelijk alleen op de binnenhoefslag, je zult merken dat het in het beging lastig is, maar naarmate de weken verstrijken zal het beter gaan. doe niet teveel met je handen om het paard recht te laten gaan, hierdoor wordt het enkel slechter en kan je paard nog schever worden.
het klinkt alsof je paard linksgebogen is. je hebt dus waarschijnlijk minder druk op je teugel in je linkerhand. ga op de binnenhoefslag en rijd zoveel contrastelling, totdat je evenveel druk hebt op beide teugels. als het paard dan nageeft geef jij ook na, dus even hand openen, niet je teugels losgooien. wanneer dit goed gaat kun je voltes gaan rijden met dezelfde contra stelling naar buiten.
verder kan je even nalezen op www.hoefkatrol.com/
succes!

vlasta schreef:Bienotje schreef:Ik snap niet helemaal waar je probleem zit, naast dat het niet lekker rijdt.. Is het probleem dat je paard stelling naar buiten aanneemt in de galop ofzo?
ja ze neemt stelling naar buiten aan en gaat met haar hoofd omhoog lopen
Gaat het wel goed als je wel stelling naar binnen vraagt? Rechtuit lopen is voor sommige paarden nogal moeilijk, misschien eens op een recht stuk in het bos oefenen?
stelling naar binnen gaat prima in draf zowel links als rechtom maar in galop helemaal geen stellingen
Zoals ik al liet doorschemeren, begrijp niet helemaal waar je galopprobleem zit, dus of ik de juist passende hints voor jouw probleem heb opgeschreven weet ik niet helemaal zeker..
ik heb nog geen reactie van jou gezien eerder in dit topic??