Draver is geen Draver, maar een galopper!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Draver is geen Draver, maar een galopper!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 18:47

Hoi,

Ik rij weleens op een draver. Maar zodra je haar aanspoort naar de draf wilt ze in elke hoek (ook wendingen) aan springen naar de galop. En als ze in de galop zit wilt ze zo hard mogelijk!! Als ik d'r dan op de volte doe ziet ze dat juist als een kans om nog harder te gaan. En ook als ik haar ff op een goed tempootje heb en ik maak een wendig, denkt ze dat ze daar mag galoperen.
Dit is niet echt leuk rijden. Weet iemand mischien een trucje of een manier om dit te verhelpen??

groetjes Sharon

SofieBeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:33

ik denk dat je vooral heel duidelijk en consequent met haar moet zijn.
begin met kleine stukjes draven zonder wendingen en beloon haar dan als ze niet aanspringt.
misschien vind ze het gewoon moeilijk om te draaien en gaat ze daarom gewoon heel snel.
Misschien zal regelmatig longeren ook wat helpen, maar ik weet natuurlijk niet of ze makkelijk draait of niet, daar zal je zelf wat op moeten letten. Maak dus in stap ook heel veel voltes, rijd haar altijd goed los in stap zodat ze zeker niet stijf is.

probeer ook heel duidelijk te zijn met haar en altijd zeer duidelijke hulpen te geven.

ik hoop dat je hier iets aan hebt. Misschien kan je wat meer uitleg geven dan kan ik je misschien wat beter helpen ( heb ook een draver )

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:21

Ik heb vandaag erg gewerkt met steling enzo. En dat vind ze niet moeilijk. Wendingen vind ze ook niet moeilijk. Ze wilt gewoon heel graag galoperen. Longeren mag alleen de eigenaar. dus dat is ook geen optie. nog meer mensen??

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:51

Ik heb ook een draver die op het moment nog al graag in galop aan springt. Puur om onder het werk uit te komen op het moment,het enige wat bij haar werkt is telkens kleine voltes in draaien en het duurt even maar bij haar kan ik van zelf langere stukken normaal draven.

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:47

hallo, ik meld me hier ook!
ik rij samen met arans op dat paard, en er is echt niks aan zo, galoperen gaat zo hard......
als je diep gaat zitten gaat ze steeds maar sneller en sneller.
longeren mogen we niet, omdat het paard aan 1 oog blind is, en de eigenaar het niet wil hebben.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:48

dit is vaak een teken van stress.
Ik raad je aan om het eens te vragen op www.draverspraat.nl/forum, daar zitten veel mensen, waaronder ik, die er last van hebben gehad.
Met veel geduld zal dit zeker goedkomen.

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:50

bedankt voor de tip, ik zal gelijk even gaan kijken!

XxEstherxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:53

ik heb zelf een draver..en ja hij had zeker op het begin er ook last van...ik heb nu (jaaa 4 jaar gelede he) hem goed onder controle..ik moest van de instructeur veel overgangen maken..en veel figuren rijden zodat hij veel 'hoeken'zeg maar krijgt maar bijna niet aan kan springen als je me begrijpt;) naa bijj mij was het niet echt extreem dat hij in elke wending wou aanspringen..

nouw succes!

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:01

bedankt, figuren rijden heeft niet zo heel veel zin, op volte's springt ze ook steeds aan.
ik heb zelf het gevoel dat ik teveel in haar mond zit, maar ze gaat gewoon te snel!
zelf ben ik net een beetje over mijn angst heen, van mn shet
dus haar helemaal laten gaan durf ik niet.....

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:24

Nancy_evita schreef:
Ik raad je aan om het eens te vragen op www.draverspraat.nl/forum, daar zitten veel mensen, waaronder ik, die er last van hebben gehad.

wat een leuk forum

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:09

signorita schreef:
Nancy_evita schreef:

wat een leuk forum

hahaha zeker weten
We hebben ook een hemelvaartsmeeting, maar daar moet je maar even kijken

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:19

met hemelvaart ben ik jarig, nouja de dag ernaa, maar ik vier het 25 mei

Chantalll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:49

De dravers die ik train onder het zadel, hou ik constant bezig.
Veel overgangen stap, draf, want de paarden die ik rij mogen de galop niet in.
Constant figuren rijden ... Zodat het paard zelf eigenlijk niet na hoeft te denken en constant bezig is.

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 09:33

jah we willen haar ook steeds viguren laten lopen. Maar zij wilt echt altijd snel. dus het is best wel een gedoe.

monsera

Re: Draver is geen Draver, maar een galopper!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:22

Het enigste waar je nu nog op moet letten is tempo controle.Vanaf nu mag ze gewoon niet meer hard.Heel veel stappen en af en toe een stukje draven.Draaft ze goed dan goed belonen laat duidelijk merken aan je paard wanneer ze iets goed doet.Als het goed gaat niet te lang doorgaan in het begin.De kans dat het weer fout kan gaan is nog heel groot dus als het goed gaat ook veel overgangen terug naar stap maken.Gaat het tempo te snel laat je haar direct weer terug komen naar stap.Dit is een heel vervelend probleem en je moet ook niet verwachten dat het volgende week is opgelost dit kan wel maanden duren als jullie maar conseqwent zijn en niet meer toelaten dat ze harder gaat.Ik zou ook een hele tijd niet meer galoperen eerst zorgen dat je controle hebt over de draf.Let goed op je zit dat je beide zitbeenknobbels voelt.de meeste dravers zijn heel gevoelig en als je niet goed zit hebben ze de neiging om hard te gaan lopen.Nooit aan de teugels trekken altijd op je zit terug rijden.En praten wil ook wel goed werken dus als je weer terug naar stap wil even ho zeggen.

Hoe gaat het bij de eigenaar?Rijd die er ook op en kan die jullie niet wat helpen af en toe?

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:02

de eigenaar laat haar maar galoperen, èn al wij haar dat leren, leert de`eigenaar het weer af.....

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:40

idd. de eigenar zit dan wel te zeggen: wow zij wilt alleen maar galoperen. ik zat echt 7 rondes in galop. en wij dachten :

waarom hou je haar dan niet in en zet haar terug nar draf??

monsera

Re: Draver is geen Draver, maar een galopper!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:35

Het is altijd makkelijk om naar een ander te wijzen maar mss kunnen jullie met de tips aan het werk en er zelf het beste van maken.Als jullie het paard goed met jullie zit gecontroleerd laten lopen dan rijd de eigenaar dat er heus niet allemaal uit.Een paard is heel slim en weet wel wie er op haar rijd en wat diegene van haar wil.Maar je moet wel ergens beginnen anders veranderd er niets.

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 21:39

bij mij mag ze ook niet galoperen. ghaat ze te snel in draf moet ze ook glijk weer een rondje draven. diepen in het zadel ziten werkt trouwens ook drijfent bij haar.
maar ze steekt haar neus ook heel snel in de lucht, als je d'r wilt inhouden. inplaats van zachter te gaan.

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:55

arans schreef:
maar ze steekt haar neus ook heel snel in de lucht, als je d'r wilt inhouden. inplaats van zachter te gaan.

doet die van mij... hoemeer ik aan de teugels zit hoe harder ze gaan! hou daar rekening mee... oefen is met stemhulpen vanaf de grond, gewoon een basis opbouwen.. je leert dan zelf consequent te worden... ho is ho easy is rustig/stap. etc...
en niet hoo zeggen als ie rustiger moet, succes, en mn pbbox staat open

jessy1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:42

heey mijn draver deed dat eerst ook het beste bij ons hielp stappen.
elke keer even een pauze misschien niet lichaamelijk maar vooral geestelijk. dat ze even een rustmoment hebben

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:43

heej, mijn vz paard doet het ook ze is nog maar 3 wordt dit jaar 4. maar eerst kostte het heel veel moeite om haar te laten galopperen maar nu krijgt ze er plezier in en ja hoor galoperen harstikke leuk vindt ze het nu!

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:47

Als ze draaft draaft ze dan ook echt? Of is ze an het telgangen? Dan kan ze nl geen bochten maken zonder in galop te gaan.

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:50

mijn vz paard doet als je van stap gaat draven tolten en als je van draf naar galop gaat wil ze wel gaan telgangen maar even benen licht erbij en het si goed in galop:)