vraagje over dravers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sylviej

vraagje over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:04

hoijj,
ik heb een vraagje

mijn pony is een kruising tussen een draver en een arabier
en als ik zo met haar rij dan is ze zeer braaf maar als ik ga galloperen dan gaat ze er als een hazenwind vandoor.

ook de galop is een beetje anders dan bij andere paarden?
wie weet hoe ik dat kan oplossen

heeft er iemand raad ????????

groetjes sylviej

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:06

Mmmm, volgens mij is dat aangeboren.
Het is heel moelijk op te lossen denk ik.
Ik zo instructie nemen die ook ervaring heeft met dravers!

sylviej

Re: vraagje over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:09

bedankt ,

het is gek want als ik ga springen dan heeft ze dat probleem niet met hare galop.

imhotep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:11

Kijk eens op google op draverspraat, daar kunnen ze je vast wel
wat meer vertellen over je probleem.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:13

IK rijd ook op kruising draver met arabier.PRecies zelfde gedrag dus dat hoort denk ik gewoon bij ze.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:16

Mijn draver galoppeert viertakt, vier hoefslagen per galop sprong dus in plaats van drie. Vrij veel dravers doen dit volgens mij. Kan weinig kwaad en zou me er niet echt zorgen om maken. Je kan zijn galop verzammelder gaan rijden misschien dat hij dan makkelijker drie takt gaat. Met het springen zou het kunnen dat hij te druk is of dat hij anders niet uit komt. Mijn draver herstelt zijn eigen passenals hij niet uit komt voor de hindernis.

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:22

Ik werkte op een dravers stal in Nieuw-Zeeland. Daar liepen ook een paar dravers die ook zadelmak waren. Die dravers galoppeerden ook viertakt. (ik vind het persoonlijk lekker zitten) Mijn instructise van school (We hadden een manege bij de school) had allemaal balken in de bak gelegd waar ik overheen moest galopperen. Hierdoor werd het al echt een stuk minder en werd het tempo ook een heel stuk beter! Misschien een idee voor jou?

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:39

bedankt allemaal ik ga het direct uitproberen
groetjezzz syl

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:44

Kijk eens op www.dravers.nl en/of stel je vraag op het bijbehorende forum.

Genoeg mensen met ervaring de zulke dingen daar

Succes!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:40

Ik heb ook een 'Dravebier' (vader is Arabier, moeder is draver) en die heeft juist een erg fijne en nette galop waar hij in dressuurproeven ook zijn punten op scoort. Misschien toch van zijn vader meegekregen?

Maar idd, er zijn dravers en kruisingen met draver die moeite kunnen hebben met de galop. Ik denk dat je wel antwoord op je vragen kunt vinden op het draversforum.

Ik verplaats je topic trouwens even naar RT, daar past-ie beter.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:02

Ik heb een kruising draver.Haar moeder was een draver en haar vader weet ik niet.Ze galopeerde {en nog wel eens als ik niet op pas} heel hard en heel vlak.Nu laat ik haar veel meer terug komen en gaat het veel beter.Ze krijgt meer sprong.Kan ook al veel meer oefeningen rijden nu ik meer controle over het tempo heb.Rij regelmatig binnen hoefslag en verklein de voltes al een stukje in de galop.Wat weer erg moeilijk is want ze wil me nog wel eens op de buitenkant gooien.Maar we zijn nu een half jaar bezig en gaan echt goed vooruit.

Vraag eens aan je instructrice hoe je haar het beste kunt terug rijden.Het is niet alleen een kwestie van remmen om het maar even cru te zeggen.Wel zorgen dat je de achterhand blijft aktiveren.Is best wel lastig trainen in het begin want als je te zwaar gaat zitten vallen ze er uit maar geef je te veel been dan vliegen ze weer onder je uit.Het is echt goed voelen wat er gebeurt en hoe je je hulpen moet doseren voor jou paard.