Paard rijd niet lekker voorwaarts neerwaarts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djerada

Paard rijd niet lekker voorwaarts neerwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 10:12

Hallo!
Woensdag had ik weer paardrijdles en moest op een pony rijden. Opzich leuk beestje, maar ze ontspant d'r rug niet goed en loop niet lekker rond. Zeker niet in de galop.
Ik vroeg nog instructies aan me instructrice, alleen het was al einde van de les. Dus volgende les krijg ik weer tips. Maar misschien konden jullie mij al een beetje helpen.?

Ze loopt zelf wel lekker, het is een dravertje.
Maar ze loopt niet rond en ontspant d'r rug niet.
Bij het instappen gaat het voor- en neerwaarts wel goed.
Maar eenmaal in de galop en draf gaat het mis.

Tips??

Doeg! Yerma!

Navidad

Re: Paard rijd niet lekker voorwaarts neerwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:19

Als het medische uitgesloten is.

Stel hem recht door voltes te rijden! Zorg dat je met de draf op het goede been lichtrijd, anders zit je haar onwijs tegen, en gaat ze lopen als een oude krant. Rij met een rustig gecontroleerde tacktische draf, de volte buit op de binnehoefslag en hou je paard tussen je benen, probeer je paard met het neusje over de grond te rijden en hou hem aan het been.

dan begin je steeds meer met over gangen te rijden en naar die oprichting toe. (Draf, stap, Draf, Middendraf, Draf, Galop, Middengalop, galop exc)

Zorg dat die achterhand door jou toedoen tacktisch eronder komt, dan krijg je meer regelmaat en als ze dan nog netjes in die oprichting loopt krijg je steeds meer "schwung"

Maar je hebt les toch? Wacht even af wat je instrucktrise zegt, want via een topic is het ook moeilijk te oordelen over hoe jij rijd. mischien doe je dingen fout exc! Je instrucktrise weet dan ook beter hoe jij het aan moet pakken en hoe ze jou dingen moet uitleggen omdat je zelf mischien wel heel erg tegen zit ofzo.

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 10:23

Ja, toch bedankt!
Ik rijd haast nooit op het verkeerde been, want ik merk zelf ook al dat ik dan niet lekker rijd zeg maar.
Mijn instructrice zei ook dat het paardje er wel moeite mee had om rond te lopen.

Maar aan je tips heb ik zeker wat!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:28

Als het paardje het zelf ook erg moeilijk vind moet je echt geduld hebben (ik neem aan dat het een manegepaard is?)

En denk ik ook niet dat je dit in een keer kan oplossen natuurlijk wel verbeteren. maar als allereerst moet je zorgen dat die mooi recht loopt, zodat de achterhand ook goed en mooi kan ondertreden. en vanuit daar kan je verder gaan werken.

djerada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 10:34

Ja. Maar ik wil wel weten hoe ik haar het best daarmee kan helpen enzo Ja het is een manegepaard!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:37

Begrijpelijk ik geef alleen maar aan dat het wat moeizamer gaat

Gewoon echt rechtsellen tussen je benen houden zodat de achterhand super onder kan treden, proberen laag en rond te rijden, iets mee uitleggen met het neusje naar de grond. vandaar veel overgangen rijden, daarna als ze los laat op naar die oprichting en hetzelfde blijven herhalen en recht houden, daarna gaan werken met wat meer stelling, zorgen dat die rug loslaat. zelf goed in balans blijvenzitten op de voltes je gewicht iets naar binnen plaatsen

djerada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 11:57

Oké! Met die tips kan ik echt wat

djerada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 13:27

Niemand meer?

djerada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 22:06

Tips?