paard wat iets overbouwd is meer op de achterhand krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

paard wat iets overbouwd is meer op de achterhand krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:54

Dag mensen,
Mijn 11-jarige merrie is iets overbouwd (denk er nou geen gigantisch verschil bij maar feit is dat het kruis ietsje hoger staat), het is voor haar (en voor mij niet te vergeten...) heel moeilijk om haar in de galop meer op de achterhand te krijgen zonder sprong te verliezen. Aantikken heeft wel zin, maar ze is een echte merrie en dan hou ik haar niet meer bij me Ik heb gewoon goed les en daar werken we er ook aan, maar ik vroeg mij af of jullie nog tips hebben? (zowel rijtechnisch als bijvoorbeeld met longeren) om het beter te krijgen?
Groetjes Marijke

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:39

Veel overgangen rijden, rechtstellen drie galopsprongen, door naar de middengalop, dan weer trug naar de verzameling, dan weer naar de middengalop, dan een stukje stappen, aanspringen in de verzamelde galop naar 5 stappassen, weer iets middengalop weer trugrijden. en desnoods inderdaad iets bijtikken, dan is het maar een echt merrie en word ze maar ontzettend heet, is alleen maar beter des te meer gaat die achterhand eronder

jessy1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:41

heey je kunt ook over een balkje galoperen (en naar meer uitbouwen) zo kun je haar gesloten houden maar heeft ze wel sprong omdat ze over het balkje moet.
en mega veel overgangen rijden in alle gangen
succes

MarijkeBun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:44

Navidad schreef:
Veel overgangen rijden, rechtstellen drie galopsprongen, door naar de middengalop, dan weer trug naar de verzameling, dan weer naar de middengalop, dan een stukje stappen, aanspringen in de verzamelde galop naar 5 stappassen, weer iets middengalop weer trugrijden. en desnoods inderdaad iets bijtikken, dan is het maar een echt merrie en word ze maar ontzettend heet, is alleen maar beter des te meer gaat die achterhand eronder

niets meer aan toe te voegen.

joelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:45

Ik heb een E pony die ook iets overbouwd is, mijn nieuwe instructrice gaf als tip om niet te longeren met touwtjes tussen de benen, maar via de zijkanten, zodat ze niet kan duiken naar voren.

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 13:23

dank jullie wel voor de tips, hier kan ik weer mee aan de ganG!