Hoe verhelpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Robby_

Hoe verhelpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 11:54

Hallo ik heb een paard van ongeveer 15 jaarvoor het springen is hij echt goed maar voor dressuur een ramp!!!
Nu gaat het da laatste tijd beter maar toch als hij naar beneden komt met zijn hoofd begint hij te hangen op mijn teugels en dan kan ik niet anders doen dan een halve ophouding geven en dan is het weer voor een tijdje gedaan met het "ontspannen" rijden en begint hij weer een kippie te worden en bij het minste dat je doe met je handen begint hij zo omhoog en naar voor te springen.
Hoe kan ik dit dan verhelpen?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:55

Benen erbij en voorwaarts houden. En hangen kan hij alleen maar als jij vast blijft houden. Geen ophouding geven, maar loslaten.

Navidad

Re: Hoe verhelpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:08

ben het met cassidy eens.

Doordat je met je benen rijd zet je hem door overgangen en een goed voorwaartse tacktische gang op zijn achterhand. een ophouding is niks want dan rit je hem alleen maar in de weg.

door dat je hem goed voorwaarts rijd word die nagevelijk dus gaat die ook zeker niet hangen. dat handen komt omdat je teveel met je handen doet, rij hem goedvoorwaarts en zit zelf wat meer trug.

hand ontspannen en gas erop. en die ophouding achterwegen laten want dat werkt aleen maar tegen

Robby_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:10

Ik heb dat al eens geprobeerd maar dan begint hij weg te lopen met mij en te bokken enzo

Navidad

Re: Hoe verhelpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:17

Dan moet je trug zitten en door je eigen evenwicht consuquentheid en zit trug rijden. als het begint te bokken en onder je uitloopt en je zit helpt niet dan zet je hem op de rem tel je tot tien beloon je hem en rij je rustig en ontspannen weer verder.

Robby_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:07

Ok dan zal ikdat dan allemaal eens proberen