Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sandradeboer schreef:In galop gaat hij vaak scheef, duwt zijn onderhals eruit en zet zijn kop erop. Hierbij drukt hij ook zijn rug weg en heeft de neiging terughoudend te galloperen. Ik geef dan extra been, zodat hij goed vooruit gaat. Hij valt dan toch snel uitelkaar en snijd dan wat de bochten af. Kortom aanleuning en ontspanning weg.
cranberry schreef:Ik bedoelde niet dat je het gas erop moet zetten, maar ieder paard moet actief zijn van achteren en dus zijn rug gebruiken om goed te kunnen galoperen. Dat hij zijn hoofd omhoog gooit wanneer jij druk op je teugels zet (misschien was 'vluchten' wel een verkeerde benaming...) is verzet. Dat verzetten doet hij ergens voor en je moet erachter zien te komen waar dat dan vandaan komt zodat je kunt werken aan ontspanning in galop.
Persoonlijk zou ik hem niet verzameld door laten lopen als hij zo gespannen is met zijn hoofd bij teugeldruk.
Maar ja ieder paard is natuurlijk anders en moet op een andere manier worden gereden.. Het is makkelijk om even vanachter mijn computer te vertellen wat jouw paard moet doen....