Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jij rijdt toch ook dressuur bij mijn weten? Voor je begint aan de wissel moet je eerst zorgen dat de kwaliteit van je verzamelde galop heel goed is: mooi gesloten en goed doorgesprongen. Ik doe dat o.a. door eenvoudige galopwissels (galop-stap-andere galop) en schakelen van middengalop naar een galop die praktisch op de plaats is (maar die goed doorgesprongen moet blijven) en weer naar voren. Als ik denk dat die galop in orde is en mijn paard geen verwarring gaat krijgen met de contragalop ga ik aan wissels beginnen. Bonny4life schreef:missch beter maar even wachten dan! of een keer spelender wijs proberen, want nu merkte ik ook dat ze oversprong alleen van voor en dan wist ze niet zo goed wat ze moest doen.
fransheijs schreef:Bonny4life schreef:missch beter maar even wachten dan! of een keer spelender wijs proberen, want nu merkte ik ook dat ze oversprong alleen van voor en dan wist ze niet zo goed wat ze moest doen.
Niet doen.....
Changement verkeerd aangeleerd is echt moeilijk te corrigeren! 8 van de 10 paarden springt een changement verkeerd, dus ga niet spelenderwijs aan de slag, of wachten of in 1 keer goed leren!
reininglover schreef:als ze alleen overspringt vanvoor wil dat zeggen dat ze niet verzameld genoeg is vanachter of dat ze niet rechtgesteld is. Ik weet niet ofdat je op een diagonaal van hand wilt veranderen maar ik rij western en heb het mijn paard op de cirkel (grote volte) aangeleerd. Eerst begin je met een eenvoudige wissel: dwz terug nemen in draf en op de andere hand in de goede galop laten aanspringen. Op den duur verkort je de draf periode totdat het niet meer nodig is

reininglover schreef:Eerst begin je met een eenvoudige wissel: dwz terug nemen in draf en op de andere hand in de goede galop laten aanspringen.

Ilsemarie schreef:Super dat je 't zo gaat aanpakken! Er zouden 10 anderen zijn die stug door gaan... vind 't heel goed van je! Heel veel succes nog in de B en straks in de L... enne, we wachten op een 8 op wijken
maandag krijg ik op stage hulp met wijken, ben benieuwd!!