Tips? Paard heeft moeite met buigen, linkergalop etc.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stefffie

Tips? Paard heeft moeite met buigen, linkergalop etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 14:52

hallo,

ik heb zo als je al in mijn onderwerp gezien meer dan 1 vraag. het gaat over mijn haflinger merrie.

* ze kan niet goed buigen, vooral op de volte vind ze het moeilijk. (ze heeft vroeger voor de kar gelopen, misschien is ze bang dat de kar tegen daar benen aangaat.) ookal rij ik haar onder de man.
* ze vind de linker galop ook heel moeilijk (misschien heeft het iets met haar bok hoefje te maken) wie heeft ook dat probleem ook of weet er raad mee?
* ze is heel sterk in haar mond. en is extra sterk aan haar linker kant, dus kan je haar moeilijk naar links sturen.
* ze heeft voernij... wat kan je er tegen doen?

alvast heel erg bedankt voor jullie reacies en ik laat wel horen wat er geholpen heeft.

kusSSs Stefanie
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-03-06 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toch titel verduidelijkt.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:56

les nemen!

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:58

missnynke schreef:
les nemen!

haha dat is wel een beetje heel kort door de bocht

stefffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 15:27

missnynke: ja ik vraag om hulp niet om komentaar (ik zit al twee jaar op les en me instructeur en ik zijn er ook al aan het werken)

ik hoop dat er nog mensen zijn die wel er wat tegen weten..

Michelle_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:31

viewtopic.php?f=8&t=561910

dit topic gaat over de linkergalop.. misschien staan daar nuttige tips op voor je
en misschien zijn er nog meer oude topics bij vmr of rt waar antwoorde op je vrage staan

succes ermee!

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:33

De linkergalop is een kwestie van veel oefenen.
Bij mijn paard is het kwartje inmiddels gevallen dat we op de rechterhand ook in de rechtergalop gaan en niet in de linkergalop.

Paard van een stalgenootje houdt ook aan een kant het bit erg vast. Nu was laatst de veearts er en die vertelde haar dat er een wolfstandje was scheef gegroeid. En dat ze daarom niet echt meewerkt met loslaten op die kant.

stefffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 16:20

Mies_Apollo en luuntje, alvast erg bedankt!!, ik denk dat ik er wel wat aan heb!!
luuntje erg bedankt van dat er ook een paard bij jullie zo iets had en wat jullie er mee gedaan hebben.. ik ga vande week de veearts bellen of hij er naar wil kijken..
bedankt
ik hoop dat er ook nog tips binnen komen hoe je een paard goed kan laten buigen..

Anoniem

Re: meer dan 1 vraag :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:14

VMR --> RT.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:12

Ik begrijp hier uit dat je paard vrij stijf is. ik zou op les gaan bij een goede instructrice en daar mee het probleem bespreken.

Equidea

Re: Tips? Paard heeft moeite met buigen, linkergalop etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:16

Strekken misschien? Probeer het hoofd eens als je erop zit (wel vriendelijk en niet trekken!) naar je been toe te krijgen en dan 10 sec vast houden, dat aan alle bei de kanten 2x (als je het vaker doet heb je kans op spierpijn) Hou goed in de gaten hoever je paard kan gaan anders doe je hem/haar misschien pijn.

Dit heb ik een aantal maanden elke dag gedaan met mijn pony, hiervoor liep ze recht op de volte en nu loopt ze gebogen, ook heeft ze meer bespiering hierdoor en nouja ze buigt nu perfect, moet je nagaan dat ze ook elke keer verder kwam met strekken in het begin kwam ze nog voor het zadel, nu kan ze voorbij het zadel komen.

Heeft dus super geholpen!

stefffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:07

laartjuh bedankt
ik ga het morgen meteen proberen (niet te lang) maar zou jij mij een pm willen sturen met erin hoe je het precies hebt opgebouwt en hoe je dat doet met dat hoofd..?
alvast bedankt

Navidad

Re: Tips? Paard heeft moeite met buigen, linkergalop etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:50

Een haflinger heeft zowiezo wat stuggere spieren dan een gewone kwpn.

Ten eerste moet je hem gewoon rechtstellen, leer hem waar het stuur zit, druk hem door met je benen (dus gewoon been reacktie!) dan probeer je enkel wat stelling te vragen zet je binnen hand iets meer naar binnen en ontspan zelf!! Hoe meer jij je spant (mischien omdat je baalt?) Hoe meer je paard tegen werkt.

Neem ook de tijd ervoor het kan niet allemaal in een keer, die spieren moeten op een rustige manier en een goede training wat soepeler worden daar gaat wel tijd over heen. en vooral niet dat buigen naar je binnen been vragen! Zo trek je onbewust toch nog. Je paard krijg je ontspannen en naar je hand toe als je paard aan je been is dus been reacktie exc