Stuiter, Stuiter.. Bonk,Bonk :P

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RicardoOpa

Stuiter, Stuiter.. Bonk,Bonk :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 20:03

Haai, Ik ben de laatste tijd wat meer bezig om dressuur te trainen.. maar ik hou het niet lang vol om door te zitten.. ik begin dan helemaal te stuiteren Hebben jullie tips??

Alvast Bedankt!
groetjes Sophie

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:05

probeer is om iets meer naar achteren te "leunen" dan normaal

edit ; ik was de eerste
Laatst bijgewerkt door xLaus_ op 28-03-06 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:07

probeer is zonder beugels te rijden

brammie

Re: Stuiter, Stuiter.. Bonk,Bonk :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:10

nog vaker doorzitten en zonder beugels en/of een keer zonder zadel.

Saskiaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:10

Zoals 'Valiant' al zei, iets verder naar achteren leunen en probeer mee te gaan met het paard. En als commentaar op '__Kadette__', als je zonder beugels rijdt, is het al helemaal moeilijk om in balans te komen.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:12

idd, zonder beugels is het een stuk lastiger, en zonder zadel al helemaal ( tenminste als je zo;n lekker bolle haf hebt als mij )

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 20:17

Ik zal het proberen .. verder nog opties?.. Ook heb ik het probleem dat me benen gaan zwaaien, is daar nog een oplossing voor?

ludiekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:44

probeer eens iets meer op je hakken te gaan staan, en je benen lang te drukken, doorzitten kan je oefenen door steeds weer een stukje te gaan doorzitten, voel je dan dat je gaat stuiteren, ga je lichtrijden en dan weer opnieuw proberen net zolang totdat je het steeds langer volhoud

_Marissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:21

ga is wat zitlessen proberen heeft bij mij ook geholpen

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:26

WD -> RT

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:21

Lekker ontspannen gaan zitten... Hoe meer je je best doet om niet te stuiteren, hoe meer je het gaat doen. Lekker ontspannen zitten en dmv je bekken kanten je mee laten gaan in de beweging van de draf. Neem ook zitles (zonder teugels (kun je je hier niet aan vastklampen), zonder beugels... aan de longeerlijn). Hoe dan ook SUCCES!!

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:36

Ik kon ook nooit doorzitten. Ik heb een eeuwigheid dressuur proefjes zonder galop gereden, omdat ik niet kon doorzetten. Wel galopperen. (waren manege-proefjes)
Toen kregen we eens een stagaire en we moesten zonder beugels rijden. Dat wilde ik niet :| Mja, die vrouw was bikkelhard, ik moest of zonder beugels, of de les uit. Dus ik heb mijn beugels uitgedaan. En zo heb ik leren doorzitten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:02

Hee Soph,

Veel oefenen zonder zadel en/of zonder beugels; oefening baart kunst!
En gewoon niet te snel opgeven daarmee, je zult zien dat het je steeds
makkelijker afgaat. Verder ontspannen zitten en hakken naar beneden,
hoe meer gespannen je bent, hoe moeilijker het doorzitten is!

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:05

gewoon zoveel mogelijk per dag doorzitten. je leert vanzelf hoe je het beste kunt blijven zitten.
toen ik voor t eerst zitles kreeg van m'n instructrice zat ik ook jankend op het paard van de pijn. maar je moet dr echt even doorheen. je hebt dr later alleen maar genot van.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:44

Valiant schreef:
idd, zonder beugels is het een stuk lastiger, en zonder zadel al helemaal ( tenminste als je zo;n lekker bolle haf hebt als mij )
Een boll ehaf is makkelijekr dan een smal paardje.

Ik heb het goed geleerd door zonder zadel te rijden. Eerst korte stukjes en dan steeds langer.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:44

Gewoon kleine stukjes, een paar pasjes als je paard lekker nageeflijk loopt. Zodra je gaat bonken, zal hij zn rug vastzetten en dan lukt het echt niet meer.
Dan weer gaan lichtrijden en eerst weer naar de onspanning toe werken voor de volgende poging.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 14:07

Jaa, ik heb het op de manege wel altijd kunnen doorzitten, maar ik denk dat het paardje waar ik nu op rij, mij te hobbelig is ofzo.. hij heeft namelijk een aparte, hobbelige draf en zo was ik het dus nooit gewend... af en toe lukt het wel, als hij een goed dagje heeft en lekker soepel is, maar omdat het paardje, Ricardo, al 23 jaartjes is en regelmatig gewoon echt stijf is.. is het moeilijk om te bepalen wanneer hij helemaal soepel is gereden Ik heb jullie raad opgevolgt.. sommoige lukken sommige niet maar ik hou het in ieder geval al langer vol dan 2 rondjes in de bak

Lotje02

Re: Stuiter, Stuiter.. Bonk,Bonk :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:11

Heel veel oefenen. Ik heb het geleerd door elke keer als ik reed, de laatste 10 minuutjes door te zitten. In het begin stuiterde ik ook heel erg en was het ook bijna niet vol te houden (arm paard) maar na een tijdje kon ik ontspannen en nu gaat het heel redelijk.
Je moet proberen je onderbuik en -rug te ontspannen en mee te bewegen met je paard. En niet knijpen met je benen!!
Ik heb ook ooit eens gehoord dat het goed werkte om mee te tellen en in gedachten licht te rijden. Dan schijn je ook goed mee te bewegen, maar ik heb dit zelf nooit uitgeprobeert.

NessaX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:05

veel oefenen en je geheel ontspannen

nikki_amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:01

zonder zadel oefenen...